روزنامه‌ی لرستان/ ۱۷ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۱۷ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی اول از هرچیز برویم سراغ آمدن پاییز و خبرهای خوبش. فصل شیرین مدرسه‌ها و تکاپوی بچه مدرسه‌ای‌ها. مهر امروز خبری از برپایی نمایشگاه‌های پاییزی در لرستان نوشت. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: نمایشگاه پاییزه مرکز استان لرستان از تاریخ ۱۵ شهریور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا شده است و تا تاریخ ۲۸ شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه لوازم التحریر، کفش، پوشاک و مواد غذایی عرضه می‌شود. ساعت ارائه خدمات در این نمایشگاه صبح‌ها ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه، و عصر‌ها نیز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه است.

خبر بعدی مهر از صنایع دستی لرستان است. رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: باید بپذیریم که یکی از ابزارهای شناخت مردم از یک محصول، جاذبه یا خدمت، چیزهایی است که از قبل در مورد آن در ذهن دارند و به اصطلاح ملکه‌ ذهن‌شان شده است. وی با اشاره به اینکه شاید این عمومی‌ترین تعریف «برند» باشد، افزود: متاسفانه در حوزه‌ برندسازی در لرستان اتفاق چندانی رخ نداده و اگر هم حرکتی صورت گرفته به شیوه‌ سنتی و سینه‌به‌سینه بوده است. اگر نتوانیم از برندهایمان استفاده کنیم دیگران این کار را به نام و به نفع خودشان انجام خواهند داد. شمار رشته‌های صنایع دستی لرستان به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد که دست‌کم باید بتوانیم در زمینه‌ برندسازی روی ۱۰ مورد از آن‌ها کار کنیم.

روزنامه‌ی لرستان/ ۱۷ شهریور

طی خبری که امروز تسنیم داشت رئیس دانشگاه لرستان گفت: استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی لرستان متوقف شود و این کار بر اساس اصول استاندارد انجام بگیرد. خسرو عزیزی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی آموزش و ترویج با تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان برگزار شد، اظهار داشت: استاندارد به معنی تدوین شاخص‌ها، اصول و قوانینی برای بهتر زیستن است. زندگی برمبنای اصول صحیح، نیازمند شاخص‌های استاندارد است کما اینکه این شاخص‌ها بسترساز توسعه پایدار هستند. باید استانداردسازی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و مردم پیگیر نهادینه شدن این مهم در جامعه باشند.

خبر بعدی تسنیم، دیدار مردم الیگودرز از مقام معظم رهبری بود. امام جمعه الیگودرز گفت: ۲۰۰ نفر از مشتاقان مقام معظم رهبری در روز هجدهم شهریورماه به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند. این کاروان شامل خانواده شهدا، ایثارگران، مردم عادی و معتمدین است که مشتاق دیدار با مقام معظم رهبری بودند و در پی درخواست‌های مکرر این دیدار انجام می‌شود.

ایسنا امروز نوشت لرستان تنها استانی است که داروخانه هلال احمر ندارد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: هلال احمر لرستان تنها استانی است که داروخانه ندارد؛ در حالی‎که برخی استان‎ها دارای چند داروخانه هستند. بیماران برای تأمین داروی خود باید سختی سفر را به جان بخرند و به مسافرت‎های چند روزه بروند تا داروی موردنیازشان را خریداری کنند. هلال احمر باید در بحث توزیع داروهای خاص و تک‎نسخه‎ای ورود پیدا کند تا دارو به شکل و زمان مناسب و با قیمت تمام شده واقعی به‎دست افرادی که احتیاج دارند برسد. صحبت‎هایی برای ایجاد داروخانه این جمعیت در استان شده است.

تسنیم امروز خبری هم از وضعیت آب و هوای لرستان داشت. مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارندگی‌ها تا پایان هفته در لرستان ادامه دارد و وقوع رگبار، باران، رعد و برق شدید، برق‌گرفتگی، احتمال آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیلاب در تمام شهرستان‌های استان وجود دارد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 4779 ساعت خبر : 7:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4779
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات