۳۰ هکتار فضای سبز از آغاز سال ۹۴

۳۰ هکتار فضای سبز از آغاز سال ۹۴

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شنبه شهردار خرم‌آباد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اظهار داشت: بحث نظافت شهری، یکی از موضوعاتی بود که در ابتدای فعالیت خود به آن پرداختیم زیرا به علت کمبود امکانات و نیروی انسانی، شهر خرم‌آباد در بحث حمل و رفت‌وروب زباله با مشکل مواجه بود. کل فضای سبزی که از ابتدای عمر شهرداری خرم‌آباد طراحی و ایجادشده، ۱۲۰ هکتار بوده درحالی‌که از آغاز سال ۹۴ تاکنون ۳۰ هکتار فضای سبز ایجادشده و ۸۰ هکتار دیگر نیز در دست اجراست، یعنی تا پایان سال آینده معادل کل عمر شهرداری خرم‌آباد فضای سبز ایجاد می‌شود و بدین ترتیب سرانه فضای سبز خرم‌آباد دو برابر می‌شود.رئیس شورای شهر خرم‌آباد هم از آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ «پل شاپوری» خرم‌آباد خبر داد. رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبری از افتتاح اولین فن بازار منطقه‌ای لرستان که توسط جهاد دانشگاهی واحد استان راه‌اندازی شد، داشت. رئیس دانشگاه لرستان هم خبری از تشکیل کمیته نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی لرستان داشت.

یکشنبه طی مراسمی با حضور مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری لرستان، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی ورزش خرم‌آباد سالن ورزشی چند منظوره شهید حشمت‌الله بیرانوند در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید. مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بروجرد خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب کشورهای اسلامی برای فاجعه منا شد. هوشنگ بازوند ظهریکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی همه بانک‌ها در کلان حداقل باید ۲۵ درصد را به کشاورزی اختصاص دهند و این اختیار را به استان‌ها داده است که هر استان با توجه به رونق کشاورزی از این مصوبه در خور نیاز خود استفاده کند.

دوشنبه مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره استاندارد با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: تجهیزات بازی شهربازی‎ها از ابتدای سال ۸۴ مشمول رعایت استاندارد و ارتقاء کیفیت شده‎اند. ایشان همچنین خبری هم از دریافت گواهی استاندارد جایگاه‌های سی‌ان‌جی بروجرد داشت. رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات کشاورزی استان در سال ۹۲ حدود ۲۰ هزار تن بود که در سال ۹۳ به بیش از ۲۴ هزار تن رسید. همچنین در هفته دهم از رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد، عصر امروز، ۲۰ مهرماه، در ورزشگاه تختی خرم‌آباد، میزبان خونه به‌خونه بابل بود که با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.

سه‌شنبه استاندار لرستان امروز خبری از گازرسانی به روستاهای خرم‌آباد داشت. هوشنگ بازوند عصر امروز در مراسم افتتاح گازرسانی به روستای گوشه محسن ابن علی اظهار کرد: از مجموع روستاهای در دستور کار گازرسانی در استان لرستان عملیات گازرسانی ۲۰۰ روستا انجام شده است. استاندار در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی روستاهای شمال بروجرد هم حضور داشت.

چهارشنبه روز خبرهای پستی بود. حسین مهری، مدیر عامل شرکت پست کشور در استان لرستان ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل پست استان لرستان، گفت: در بخش پست استان، یک صد و یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری طی شش‌ماهه امسال انجام‌شده است و پست لرستان جزو شش استانی است که به پست لجستیک مجهز می‌شود. استاندار هم خبر خوبی برای لرستان داشت. ایشان گفت: شرایط مطلوب برای تبدیل لرستان به قطب گردشگری کشور وجود دارد و باید تلاش شود با احیا ظرفیت های موجود لرستان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود. مهندس فتحی مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان هم امروز خبری از شروع سرشماری حیات وحش لرستان داشت. چهرشنبه به مناسبت فرا رسیدن محرم نمایشگاه عکس و پوستر عاشورایی به مناسبت ماه محرم با مضامین احادیث و روایات عاشورایی در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر برپا شد.

مدیر عامل کانون جهانگردی کشور پنجشنبه خبری از معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری لرستان داشت. ابوالقاسم ایرجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: همایش نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری خارجی و داخلی در بروجرد با اهداف از پیش تعیین شده‌ای در این شهرستان در حال برگزاری است. با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان مراسم تکریم و معرفی مدیران پیشین و جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان دورود برگزار شد. روستای «بابا بهرام» از توابع شهرستان پلدختر با ۳۴ خانوار و ۱۴۰ نفر جمعیت و روستای «دراشکفت» با ۱۵ خانوار و ۷۰ نفر که به دلیل مشکلات آب‌رسانی پیش‌ از این با تانکر آب‌رسانی می‌شدند با افتتاح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به طول هشت کیلومتر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند. رئیس هیئت ورزش‎های همگانی بروجرد هم گفت: در شش ماهه دوم امسال ۱۷ برنامه کوه‎روی و گردشگری در این شهرستان اجرا می‎شود.در مدت یاد شده ۱۰ برنامه کوه‎روی در مناسبت‎های مختلف سال برگزار می‎شود.

حجت‎الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم‎آباد بیان کرد: منطق مخالفت با مذاکره با آمریکا در موارد غیرهسته‌ای نشات گرفته از منطق امام حسین (ع) در مذاکره بایزید است. در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری در موضوعات سیاسی و کلی نظام وظیفه مردم و مسئولان را مشخص می‌کنند و این در حقیقت پیروی از سیره امام حسین (ع) است. مقام معظم رهبری برای حفظ منافع و مصالح کشور اجازه مذاکره هسته‌ای را دادند اما بعد از آن مذاکره با آمریکا را در موضوعات دیگر ممنوع کردند.

گزارش‌گر: آرشین ساکی

پایان پیام

کد خبر : 6578 ساعت خبر : 9:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6578
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات