بارش برف در ارتفاعات ازنا و الیگودرز

بارش برف در ارتفاعات ازنا و الیگودرز

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی روزنامه لرستان امروز را با خبر خوش برف پاییزی ارتفاعات ازنا و الیگودرز آغاز می‌کنم که مهر نوشت. مدیر کل مدیریت بحران لرستان میانگین بارش‌های چند روز اخیر لرستان را ۸۷ میلی متر عنوان کرد و گفت: هم اکنون بارش‌ها در سراسر استان متوقف شده است. وی از بارش اولین برف پاییزی در ارتفاعات شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و سفید پوش شدن این مناطق خبر داد.
استاندار لرستان امروز طی خبری از فارس از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیل کوهدشت خبر داد. هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خرم‌آباد، تشکیل شد، اظهار داشت: برآورد خسارات سیل کوهدشت امروز توسط بنیاد مسکن آغاز و گزارش آن ارائه می‌شود. وی خسارات ناشی از سیل کوهدشت را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این آسیب‌ها به واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها، واحدهای تجاری، تاسیسات آب و برق و پل‌ها وارد شده است.
تسنیم نوشت رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از مناطق سیل‌زده کوهدشت به صورت هوایی بازدید کرد و از نزدیک در جریان امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان لرستان نسبت به سیل‌زدگان قرار گرفت.

بارش برف در ارتفاعات ازنا و الیگودرز

مدیر کل مدیریت بحران لرستان از اختصاص اعتبارات اضطراری برای بازسازی موقت مناطق سیل‌زده این استان خبر داد. رضا آریایی از ایجاد خسارت به لوازم خانه دو هزار واحد استان خبر داد و عنوان کرد: در مجموع در جلسه شب گذشته ستاد بحران استان مقرر شد که برای جبران این خسارات اعتبارات اضطراریی برای بازسازی موقت مناطق سیل‌زده استان اختصاص یابد و مقرر شد که همه دستگاه‌های اجرایی استان برآورد خسارات را تا پایان وقت اداری امروز شنبه در اختیار ستاد بحران استان قرار دهند تا با امضا مدیریت ارشد برای وزارت کشور ارسال شود.

مهر امروز نوشت که خیرین لرستان هم به مناطق سیل‌زده کمک کردند. مدیر کل بهزیستی لرستان از ارسال سه کامیون آب و نان و سایر مایحتاج ضروری برای خسارت دیدگان سیل اخیر توسط خیرین لرستانی خبر داد. از محل حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان تعداد سه کامیون آب آشامیدنی بسته‌بندی شده و نان به ارزش ۳۰ میلیون ریال تهیه و برای حادثه دیدگان سیل اخیر استان ارسال شده است.

در رابطه با خسارات سیل در پلدختر فرماندار پلدختر گفت: ۸۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال در پی سیلاب اخیر به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت وارد شد. در پی سیلاب اخیر به تأسیسات زیر بنایی، پل‌ها، تأسیسات آب، برق، تلفن، راه، معابر، باغات، کشاورزی، موتورپمپ‌های حاشیه رودخانه کشکان و آب و فاضلاب این شهرستان خسارت واردشده است. وی با اشاره به اینکه بارش‌های چند روز اخیر در شهرستان پلدختر به ۷۸٫۳ میلی‌متر رسید، بیان کرد: در محور پلدختر – اندیمشک پلیس‌راه و اکیپ‌های راهدار مستقر و آماده بودند و آنچه را که مدیریت بحران شهرستان باید انجام می‌داد، عمل نمود.

فارس امروز نوشت با حضور ۴۰ کشور جهان مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۵ در خرم‌آباد برگزار می‌شود. در لرستان هشت کمیته برای برگزاری مطلوب این مسابقات فعال است و ریاست ستاد برگزاری این رقابت‌ها به عهده استاندار است. تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها ۱۲ آبان وارد خرم‌آباد می‌شوند و کنگره جهانی روز ۱۳ آبان و مسابقات روزهای ۱۴ و ۱۵ در سالن شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد برگزار می‌شود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 7548 ساعت خبر : 9:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7548
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات