مال‌باختگان به نمایشگاه مطبوعات آمدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برخی شاکیان یک شرکت با حضور در نمایشگاه مطبوعات نسبت به روند بررسی پرونده این شرکت اعتراض کردند. این افراد نوشته‌هایی با خود داشتند که روی آن‌ها جملات اعتراض آمیز نوشته بودند.

 

مرگ مرتضی پاشایی، خوانندهٔ، نوازنده، آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی پاپ، در ۲۳ آبان ۱۳۹۳ در بیمارستان بهمن تهران پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان موجی از واکنش‌ها و احساسات را در جامعه ایران و فارسی زبانان برانگیخت که خودجوش، غافلگیرکننده، غیرمنتظره و بی‌سابقه توصیف شد، خصوصاً با توجه به عمر کوتاه هنری وی. به گفتهٔ بی‌بی‌سی حاضرین در این تشییع جنازه در شهرهای مختلف ایران «احتمالاً از حاضران در هر تشییع جنازه دیگری در یک دهه اخیر بیشتر بوده‌است» و اکثر صاحبنظران معتقدند چنین حضوری از مردم در یک مراسم تشییع جنازه قابل انتظار نبود. نیویورک تایمز این رخداد را بزرگترین تجمع در ایران پس از اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ خواند که شگفتی مقامات این کشور را برانگیخت.

حضور بی شمار مردم در تشعیع جنازه مرتضی پاشایی

برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در ایران و سراسر جهان خبر درگذشت وی را بازتاب دادند. تشییع پیکر او باعث ازدحام جمعیت شدید در شهر تهران شد و برخی خیابان‌های مرکزی و ایستگاه‌های متروی مرکز این شهر تقریباً بسته شده و کار ایستگاه‌های مترو توسط مردمی که ترانه‌های پاشایی را می‌خواندند مختل شده بود.

از هنگام بستری شدن وی در بیمارستان عده کثیری از مردم در مقابل بیمارستان حضور یافته بودند که با انتشار خبر مرگ وی در ساعت ۳ صبح جمعه بر این بر جمعیت افزوده شد. همچنین جمعه شب در برخی پارک‌های تهران از جمله پارک آب و آتش و لاله و همچنین در پارک‌هایی در شهرهای دیگر ایران از جمله مشهد، اصفهان، کرمانشاه و … و حتی در برخی از شهر های کشورهای خارج از ایران مانند کانادا، اتریش و… اجتماعات و همایش‌های مردمی به یاد پاشایی برگزار شد

پایان پیام

 

کد خبر : 8298 ساعت خبر : 3:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8298
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات