خرم‌آباد پل ندارد آبشار مصنوعی می‌سازند

خرم‌آباد پل ندارد آبشار مصنوعی می‌سازند

باران امروز هم برخی پل‌های خرم‌آباد را محو کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پل‌های موقت خرم‌آباد تا سال ۹۵ همچنان برقرار هستند. قرار است سه پل بزرگ و دائمی بر روی رودخانه خرم‌آباد ساخته بشود که دست‌کم مراحل ساخت آنها به گفته فرماندار خرم‌آباد تا پایان سال ۹۵ طول می‌کشد. بدیهی است که ممکن است پایان کار این پل‌ها به سال ۹۶ و بعد از آن هم برسد. پس فعلا پل‌های موقت مهمان خرم‌آباد هستند. اما این پل‌های موقت که کارکردی ضدترافیکی دارند طوری ساخته نشده‌اند که دست‌کم بشود چند سال از آنها استفاده کرد. این پل‌ها خیلی کم ارتفاع و بدون حصار و حفاظ ساخته شده‌‌اند و در پاییز و زمستان به هنگام بارش باران کاملا غیب می‌شوند و زیر آب می‌روند.

فرماندار خرم‌آباد زودتر از همه مسئولین خطر این پل‌‌ها را احساس کرده است و با توجه باران‌‌های فراوان خرم‌آباد در سال جاری هشدار داده است و از شهرداری خرم‌آباد درخواست کرده است در هنگام بارندگی پل‌های موقت را مسدود کند همچنین از پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی خواسته است مسیرهای جایگزین برای رفت‌و‌آمد مردم را مشخص کرده تا مردم در رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند. این ماجرا در روستاهای حاشیه خرم‌آباد مانند دارایی، بلیلوند و دیناروند هم وجود دارد. سال گذشته سه دانش‌آموز و یک معلم در حادثه رودخانه «شوراُو» جان باختند و امسال هم چند پل در چد روستا در خطر هستند و ممکن است سیلاب آنها را ویران کند.

خرم‌آباد پل ندارد آبشار مصنوعی می‌سازند

از اوایل فصل پاییز تا به حال چند بار این پل‌های موقت زیر آب رفته‌اند و آب تا نزدیکی پل‌های بزرگ خرم‌آباد هم بالا آمده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که ساخته شدن سه پلی که قرار است تا پایان سال ۹۵ تکمیل بشوند باید از مهم‌‌ترین کارهای شهری خرم‌آباد باشد. اما برای مسئولین ساخته شدن برج‌های دوقلو، توسعه مخمل‌کوه و ساخت آبشار مصنوعی در اولویت است. آیا زین پس گردشگران و مسافران با پل‌های محو شده خرم‌آباد عکس یادگاری خواهند گرفت؟

پایان پیام

گزارش‌گر: رضاساکی

عکس: ولی‌الله میراسماعیلی

کد خبر : 9438 ساعت خبر : 0:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9438
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

عیب نداره بزارید این برج های دوقولو ساخته شه چون اونا اولویت هستن این پل ها رو به راحتی اب نمی بره. مگه خیلی شدید باشه. اب هم برد ببره یکم میخندیم فرداش هم چهار تا لوله و اسفالت

همیشه که اینجوری بارون نمیاد ، اینم استثناست ، زیاد دلگیر نشین