شهروند ازنایی دو عقاب طلایی را نجات داد

شهروند ازنایی دو عقاب طلایی را نجات داد

در پاییز سال جاری شاهد بارش خوب نزولات جوی از جمله برف در شهرستان ازنا هستیم که از این بابت خداوند متعال را شکرگزاریم. از طرفی به علت بارش برف و کاهش چشمگیر دما در این فصل حیات‌وحش منطقه از جمله پرندگان به علت گرسنگی و کمبود مواد غذایی به ناچار به حاشیه شهر و روستا و مسیر جاده‌ها پناه می‌آورند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، منصور درویشی رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان ازنا با اعلام این خبر گفت: در هفته گذشته شهروند مسئولیت‌پذیر ازنایی آقای حاجی ادیب‌نیا در هنگام تردد در مسیر جاده ازنا به اراک دو بهله عقاب طلایی که به علت گرستگی شدید دچار ضعف و بی‌حالی شده بودند مشاهده که پس از انتقال آنها به داخل خودرو به مدت یک هفته اقدام به تیمار این پرندگان نموده و پس از بهبود و سلامتی کامل روز جاری سالم و شاداب به آسمان شهرستان بال گشوده و به طبیعت برگشتند.

وی ضمن تشکر از همه علاقه‌مندان به محیط‌‌زیست از تمامی مردم تقاضا کرد در تمام فصول به خصوص فصل پاییز و زمستان یگان حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان را در حفظ و حمایت بهتر از طبیعت و حیات‌وحش این شهرستان یاری نمایند.

رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان ازنا گفت: عقاب طلایی از بزرگترین عقاب‌های موجود در آسمان‌های ایران است که به نام سلطان پرندگان ایران مشهور است و طول عمر این پرنده ۴۰ تا ۵۰ سال است که در سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی بالغ می‌شود و گونه‌ای است که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت قرار گرفته که متأسفانه در ایران در حال انقراض است.

پایان پیام

کد خبر : 11356 ساعت خبر : 1:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11356
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات