سوریان با اقتدار المپیکی شد

حمید سوریان عصر امروز توانست مجوز المپیک ریو را دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سوریان پس از شکست در چند مسابقه گزینشی المپیک، امروز در استانبول و در فینال این رقابت‌ها حریف آمریکایی خود را ضربه فنی کرد و به المپیک ریودوژانیرو صعود کرد.

حمید سوریان نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم ایران و دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک در دیدار نیمه نهایی به مصاف دیمیترو سیمابالیوک از اوکراین و نفر سوم اروپا رفته بود و در پایان موفق شد حریف خود را در مدت زمان یک دقیقه و ۲۵ ثانیه ضربه فنی کند.

پایان پیام

حمید سوریان

حمید سوریان ریحانی‌پور (زادهٔ ۲ شهریور ۱۳۶۴ در شهر ری)کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است. او قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲ در وزن ۵۵ کیلوگرم و همچنین دارندهٔ شش مدال طلای قهرمانی جهان می‌باشد. سوریان از نظر شمار و کیفیت مدال، بهترین کشتی‌گیر ایرانی است.

وی در رقابت‌های جهانی ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ صاحب مدال طلا شده است.

سوریان در قهرمانی آسیا دو بار و در مسابقات جوانان جهان یک بار مقام نخست را به دست آورده است.

حمید سوریان فرزند محمد سوریان و اعظم‌السادات شادالله‌زاده، جوان‌ترین عضو یک خانواده ۸ نفره است. وی ۵ برادر دارد. حمید در کنار کوه طبرک در شهرری متولد شده و مدارج تحصیلی تا دبیرستان را در این منطقه طی کرده‌است.

او تحت تأثیر دو برادرش، محسن و مرتضی، که هر دو کشتی‌گیر بودند، به کشتی علاقه‌مند شد و سپس از سال ۱۳۷۶ و زیر نظر عبدالله زارع، به‌طور جدی کشتی را آغاز کرد. این روند تا شرکت در مسابقات بین‌المللی آسیایی و جهانی تحت نظر مربیان‌اش زارع و محسن سوریان ادامه یافت.

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ عضو تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم شد و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ و در سن ۲۰ سالگی، توانست نخستین مدال طلا را در مسابقات جهانی بوداپست به دست آورد و عنوان قهرمانی بزرگسالان جهان را از آن خود کند. این مدال طلا پنج بار دیگر در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو، رقابت‌های جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک، رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو و ۲۰۱۴ تاشکند تکرار شد. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر دستاوردهای سوریان است.

کد خبر : 18025 ساعت خبر : 9:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18025
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات