برهم‌زدن سخنرانی‌ها مخالف اندیشه‌های رهبر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برهم زدن سخنرانی‌ها توسط برخی افراد مخالفت با اندیشه‌های رهبری است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مخالفت با بر هم زنندگان سخنرانی‌ها، افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش بحثی تحت عنوان ‘کرسی‌های آزاد اندیشی’ و لزوم توجه ویژه همه مسئولان به فراهم کردن زمینه‌های برگزاری آن را مطرح فرمودند.

وی اظهار کرد: این گفته و تاکید بدان معنا است که افراد در بیان افکار و اندیشه‌های خود درخصوص تمامی مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و اجتماعی آزاد هستند و آزاد اندیشی با تقلید در حوزه فکر و اندیشه، انحصار طلبی و جمود فکری متناقض است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین گفت: بنابراین با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، در کشور و نظام ما که بر مبنای دین مبین اسلام طراحی شده و دین اسلام برای همه افکار و اندیشه‌ها احترام قائل است، باید فضا به گونه‌ای باشد که بستر آزاد اندیشی فراهم شود.

حجت الاسلام حنان اضافه کرد: برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در کشور، باید ابتدا زمینه‌های آن را فراهم کرد بدین معنا که افراد آزادانه و بدون هیچگونه مانعی سخن بگویند و اظهار نظر کنند.

هیاهو و جنجال در سخنرانی‌ها

وی ادامه داد: کسانی که مدعی طرفداری از نظام و تبعیت از ولایت فقیه هستند باید بستر تحقق فرمایشات رهبری را فراهم کرده و چه در گفتار و چه در عمل پایبند به آن باشند.

گفتنی است حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموختگان دانشگاه امام حسین (ع) در سوم خرداد ماه سال جاری در تبیین ضرورت اقدامات عمیق، از برخی اقدامات غیرمنطقی انتقاد و تاکید کردند: گاهی برخی افراد و جوان‌هایی که ممکن است صالح و مؤمن هم باشند، به دلیل مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی، هیاهو و جنجال به‌راه می‌اندازند و آن مجلس را بر هم می‌زنند، در حالی‌که من از قدیم با این کارها که هیچ فایده‌ای نیز ندارد، موافق نبوده و نیستم، و معتقدم فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است.

ایشان جوانان مؤمن و انقلابی را به هوشیاری فراخواندند و گفتند: البته گاهی برخی افراد از روی اغراض، این کارهای نادرست را انجام می‌دهند و سپس به گونه‌ای وانمود کنند که کار عناصر حزب‌اللهی و مؤمن است، بنابراین باید کاملاً هوشیار بود.

پایان پیام

کد خبر : 20219 ساعت خبر : 6:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20219
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات