دریاچه گهر جای قایق موتوری نیست

دریاچه گهر جای قایق موتوری نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فتحی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان درباره حواشی به وجود آمده پیرامون چند قایق‌موتوری که در اداره حفاظت زیست شهر دورود نگهداری می‌شوند به گلونی گفت: زمان خرید این قایق‌ها مربوط به ۱۰ سال پیش است و مربوط به مدیریت من نبوده است. این قایق‌ها برای دریاچه گهر خریداری شده اما به دلایلی خریدشان اشتباه بوده است.

دریاچه گهر جای قایق موتوری نیست

با توجه به این‌که قایق‌ها موتوری بوده‌اند و دریاچه گهر یک محدوده و وسعت بسیار محدودی دارد و این فضا باید فضای آرامی باید باشد برای کسی که طبیعت دوست است و طبیعت‌گرد است، پس قایق موتوری نمی‌تواند در این دریاچه تردد کند.

علاوه بر آلودگی صوتی برای یک منطقه ۸۰-۷۰ هکتاری حضور این قایق‌ها به دلیل نشت گازوئیل و روغن خطر بزرگی برای زیسب‌بوم دریاچه است و ما هرگز اجازه حضور قایق موتوری را در دریاچه نخواهیم داد چون اگر بنزین و مشقات نفتی وارد دریاچه بشود فاجعه رخ خواهد داد.

دریاچه گهر جای قایق موتوری نیست

در هر صورت این قایق‌ها از قبل خریداری شده و ظاهرا و تا آنجایی که من پرسیدم، در سال‌های قبل هم به خاطر این‌که باعث آلودگی صوتی و آلودگی‌های زیست محیطی برای دریاچه گهر بوده، صلاح بر این بوده که از آن‌ها استفاده نکنند و الان هم قایق‌ها پوسیده شده‌اند و طوری نیستند که ما بخواهیم این‌ها را به مزایده بگذاریم، اما در هر صورت باید یک فکری برایشان بکنیم.

پایان پیام

کد خبر : 23195 ساعت خبر : 10:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23195
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات