ماموت کم‌کارکرد، دوگانه سوز کارخونه‌ای

ماموت کم‌کارکرد، دوگانه سوز کارخونه‌ای

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، فسیلی به قدمت ۶۰۰ میلیون سال در قطب شمال کشف شده که بسیار شبیه به اسکلت انسان است. ماهیت این فسیل به قدری عجیب است که دانشمندان را کاملا در بهت و حیرت فرو برده است. سوالی که ذهن دانشمندان را به خود معطوف کرده این است که انسان در ۶۰۰ میلیون سال گذشته چه می‌کرده است؟ زندگی خود را چگونه می‌گذرانده و دغدغه‌ی فکری‌اش چه بوده. خبرنگار ما که این سوال‌ها را در مورد خودش هم دارد، نزد دانشمندان و پژوهشگران رفته تا اطلاعات بیشتری در مورد این فسیل تازه کشف شده کسب کند. گفتنی است خبرنگار ما قرار بود با رفیقش به شمال بروند که او را پیچاند و به تهیه‌ی این گزارش اقدام کرد.

ماموت کم‌کارکرد، دوگانه سوز کارخونه‌ای
جاناتان استاتان کاتالان دان زادّان، باستان‌شناس اسپانیایی به خبرنگار ما گفت: احتمالاً انسان‌ها در ۶۰۰ میلیون سال پیش با سنگ چخماق آتش روشن می‌کردند. در همین لحظه خبرنگار ما از باستان‌شناس پرسید: یعنی فندک نداشتن؟ جاناتان استاتان کاتالان دان زادّان بی‌تفاوت به خبرنگار ما ادامه داد: حدس ما بر این است که انسان‌ها در ۶۰۰ میلیون سال پیش، از گوشت حیوانی شبیه به گوزن تغذیه می‌کردند. در همین لحظه خبرنگار ما از فرد باستان‌شناس پرسید: یعنی حتا یک بار هم فلافل نمی‌خوردند؟ جاناتان استاتان کاتالان دان زادّان سری به نشانه‌ای تأسف تکان داد و گفت: به نظر ما انسان‌ها در ۶۰۰ میلیون سال پیش، برای تردد از حیواناتی شبیه به ماموت‌ها استفاده می‌کردند و اسیر کردن و رام کردن این حیوانات کار بسیار سخت و پرهزینه‌ای برای آن‌ها به شمار می‌رفته. خبرنگار ما در همین لحظه گفت: خب چرا این‌قدر خودشان را اذیت می‌کردند؟ می‌آمدند پیش شوهر خاله من، یک کارکرده در حد صفر، بی‌رنگ، دو سال تخفیف بیمه، ضبط و آمپیلی فول برای‌شان برمی‌داشتیم. حالا یک عدد از این ماموت‌ها در حد ۹۰-۹۳، دوگانه کارخونه‌ای چند؟ گفتنی است پروفسور جاناتان استاتان کاتالان دان زادّان بعد از این مصاحبه هرگز به باستان‌شناسی ادامه نداد و اکنون در تیمارستانی در شرق ایالت کاتالونیا برای بیماران روانی فلافل درست می‌کند.
ژُزِفه ترامپ‌پور، باستان‌شناس ایتالیایی، به خبرنگار ما گفت: مهم نیست که انسان‌ها در ۶۰۰ میلیون سال پیش از چه چیزی تغذیه می‌کردند و چه کارهایی انجام می‌دادند، سوال اصلی این‌جاست که این فسیل در قطب شمال چه می‌کند؟ چرا تنهاست؟ چرا چشمان منتظری دارد؟ یکی از روانشناسان بزرگ می‌گفت: انتظار انسان را فسیل می‌کند. شاید این فسیل هم به همین علت در قطب شمال یکه و تنهاست.
در پایان این گزارش خبرنگار ما که چیزی از این مصاحبه‌ها دستگیرش نشده بود به بالای سر فسیل کشف شده رفت و چیز خاصی متوجه نشد. فقط دید لابه‌لای استخوان‌های فسیل یک گوشی موبایل هست که روی صفحه‌ی آن نوشته شده: داداش کجایی؟ من دارم می‌رم سمت شمال. گفتنی است گوشی موبایل فسیل کشف شده بسیار شبیه به گوشی موبایل رفیق خبرنگار ما بود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 44610 ساعت خبر : 0:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44610
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات