خانواده همسرت را جدی بگیر

خانواده همسرت را جدی بگیر

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه:  وقتی ازدواج می‌کنی باید شرایط حضور در خانواده جدید را داشته‌باشی، خودت را برای تعامل با آدم‌های تازه آماده کنی. اشتراکات اخلاقی‌ات با آنها را کشف کنی. ازدواج کردن یعنی قرار گرفتن در یک مسیر تازه، اهداف و دغدغه‌هایت تغییر می‌کنند، بزرگ شدن را تمرین می‌کنی. از خودگذشتگی بدون احساس قربانی شدن و زندگی کردن از یک نوع دیگر را یاد می‌گیری. سرفصل‌های زندگی تازه‌ات را مشخص می‌کنی. اساسنامه‌های دلی و لفظی برای زندگی تازه‌ات می‌سازی و آنرا با شریکت در میان می‌گذاری. برای روبروشدن با چالش‌های تازه روی حضور یک‌نفر دیگر هم حساب می‌کنی. این به رسمیت شناختن خانواده طرفین نقش زیادی در بهبود روابط در زندگی مشترک دارد.

خانواده همسرت را جدی بگیر

از دوران «مادرم، مادرت گفت‌ها» باید عبور کرد و برای دلی کردن ارتباط با کاراکترهای اصلی زندگی شریکت هم برنامه داشته باشی. وقتی از ارتباط حرف می‌زنیم از آن بخشش که حقیقی و واقعی استمورد نظرمان است نه سلام و علیک‌های مجازی در گروه‌های فامیلی. اتفاقاً بیشترین سوءتفاهم‌ها در همین گروه‌های مجازی فامیلی اتفاق می‌افتد. عدم شناخت کامل طرفین از همدیگر و پیش‌فرض‌های ذهنی کمک می‌کنند که سوءتفاهم‌ها بزرگ‌تر شوند.

عاطفه افشاری، کارشناس ارشد روانشناسی می‌گوید: «نگاهی به آمارهای طلاق و بررسی علل و عوامل این پدیده در جامعه کنونی ما نشان می‌دهد ازدواج‌هایی که در آن دختر و پسر پیوند مستحکمی با خانواده طرفین پیدا نکردند، بیشتر در معرض آسیب و طلاق قرار گرفتند.»

قدر این ارتباط مؤثر را باید دانست و روی کمک آنها حساب باز کرد، باور کنیم نیتشان کمک کردن است، آن‌ها نگرانند که تنهایی از پس مشکلات زندگی برنیایم. راستش حق دارند، گاهی تنها دلگرمی والدین به کارَت می‌آید، حساب و کتاب‌هایت که به‌هم می‌خوری انگار خالی می‌شوی. این خالی شدن را باید تمام کرد، باید به پناهگاه‌های امن، به مشاورهای امین و آدم‌های دلسوز واقعی برگشت. داشتن ارتباط مؤثر با والدین دو طرف ازدواج زمینه گذر از بحران‌های اساسی را فراهم می‌کند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51567 ساعت خبر : 1:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51567
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات