تازه‌های کتاب در نشر چشمه

تازه‌های کتاب در نشر چشمه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتاب نمایش‌نامه «آسید کاظم و تیغ‌ و تُرنا» از محمود استادمحمد و رمان‌های «پیچ» از زهرا شاهی و «کشفِ سوسیسِ کاری» از اووه تیم با ترجمه حسین تهرانی منتشر شده‌اند.

نمایش‌نامه «آسید کاظم و تیغ و تُرنا» از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد در ۱۳۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۵۰۰ تومان در نشر چشمه راهی بازار شده است.

تازه‌های کتاب در نشر چشمه

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: خورشیدِ هنر درخشنده است اما دیدارش برای هر چشمی میسر نیست؛ هرکسی با هر چشمی، با هر دلی، با هر خوی و خصلتی نمی‌تواند آن جهان نابِ را ببیند، تاب آورد و درکش کند. آن شعشعه روشن‌کننده دل، گرم‌کننده باطن، به هرکسی نمی‌تابد. تا پای به آن وادی نگذاری، به سوی دامنه ره نپیمایی، خارها به پا و تیغ‌ها به جان نخری، تا به خون دل شست‌وشو نکنی، چرک‌های وجودت را فرو نریزی، پلشتی‌های ذاتت را پاک نکنی، به ملکوت هنر دست نمی‌یابی و فقط در آن ملکوت است که می‌توانی نمایش‌نامه بنویسی. نامکشوفی به نام درام در آن ملکوت می‌خرامد. اگر به دنبال خلق درام هستی راهی آن ملک شو. محمد استادمحمد

همچنین رمان «پیچ» از زهرا شاهی در ۱۶۳ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۵۰۰ تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: رمان «پیچ» نوشته زهرا شاهی اثری است درباره زنی که نمی‌تواند دنیا را به تملک خود درآورد. شاهی در این رمان با زبانی طنزآلود و ایجاد موقعت‌های گاه متناقض رابطه خاصی میان زن و شوهر آرمان‌گرای عجیبش ساخته که درش جنسی از بلاتکلیفی در رابطه وجود دارد. رمان با جست‌وجوی قهرمانش آغاز می‌شود برای فرارفتن از زندگی روزمره. زندگی‌ای که او تلاش می‌کند درش برای خود گوشه و فضای فردی بیابد و درش نفس عمیق‌تری بکشد. برای همین شروع می‌کند به عکاسی در خیابان و مترو و همین امر قرار است ماجرایی را برای او رقم بزند… شاهی بیش از هرچیز درباره بک وضعیت زیستی روایت کرده است در فضای شهر تهران. رمان قصه‌گوست و مملو از خرده‌روایت که در لفافی از طنز پیچیده شده‌اند. برای همین «پیچ» را می‌توان اثری خوش‌خوان دانست که مخاطبش را سرگردان و رها نمی‌کند. یک رمان روایی که درش تناقض‌های زنده بودن میان روزمرگی زندگی محور متن است.

دیگر رمان تازه منتشرشده در نشر چشمه، رمان «کشف سوسیس کاری» نوشته اووه تیم با ترجمه حسین تهرانی است که در ۱۵۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: اووه تیم یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات آلمان است در دهه‌های اخیر. او که در هامبورگ به دنیا آمده و از سوربن پاریس دکتری فلسفه گرفته‌ است، در رمان‌هایش به جست‌وجو ریشه‌های خودکامگی، سال‌های دور و هراس‌های بشری است. «کشف سوسیس کاری» مشهورترین رمان این داستان‌نویس است که برای اولین‌بار در ۱۹۹۳ منتشر شد. رمانی که به سرعت به زبان‌های دیگر نیز چاپ و از آن اقتباس‌های سینمایی و تئاتری هم شد. رمان از ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و تا سال‌های انتهایی دهه پنجاه میلادی جلو می‌آید. تصویری از آلمانی در حال شکست، فروپاشی، گرسنه و مملو از ویرانی. روایتی از شر که باعث دگردیسی آدم‌ها شده است. رمان داستان مردی است که در جست‌وجوی گذشته دورش به سال‌های کودکی‌اش بازمی‌گردد و درک زنی که کنار خیابان در هامبورگ سوسیسی ارزان‌قیمت و ابداعی می‌فروخت که مشهور شد به سوسیس با سس کاری. یک غذای ساده که نماد جنگ بوده و نشانه‌ای برای او و همنسلانش. او در این سفر زمانی از مرگ‌ها، عشق‌ها، یهودیان ترس‌خورده، نازی‌ها و دست آخر زمانی از دست‌رفته می‌گوید که درش بوی این خوراک می‌پیچد و حافظه‌ را جان می‌بخشد تا مخاطب نتواند دست از رمان بکشد… حسین تهرانی این رمان را از آلمانی به فارسی برگردانده است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52499 ساعت خبر : 1:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52499
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات