هوای لرستان خطرناک است!

هوای لرستان خطرناک است!

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ده برابری آلودگی هوا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهندس مهرداد فتحی‌بیرانوند، اظهار کرد: با توجه به ورود موج جدیدی از گردوغبار با منشاء کشور عراق به استان هوای اکثر شهرهای استان  در حال حاضر آلوده است. وی تصریح کرد: شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، رومشکان در شرایط خطرناک قرار داشته و آلودگی آنها بیش از ده برابر حد مجاز است.

هوای لرستان خطرناک است!

فتحی‌بیرانوند ادامه داد: همچنین شهرستان‌های چگنی و خرم‌آباد و الشتر در شرایط ناسالم قرار دارند که میزان آلودگی آنها سه برابر حد مجاز است. مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ناسالم بودن هوای شهرهای دورود، بروجرد و ازنا خبر داد و گفت: آلودگی در این شهرها به دو برابر حد مجاز رسیده است. وی خاطرنشان کرد: امروز سی و ششمین روز آلاینده طی سال جاری است.

فتحی‌بیرانوند از مردم خواست در صورت رفتن به هوای آزاد از ماسک استفاده کرده و افراد مسن، بیماران قلبی عروقی و کودکان تا حد ممکن به بیرون نروند.

استان لرستان از استان‌های غربی ایران است. این استان ۲۸۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. نرخ بیکاری در لرستان با ۲۰٫۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری در ایران است. این استان سیزدهمین استان کشور از نظر جمعیت می‌باشد و یکی از استان‌های پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود.

پایان پیام

کد خبر : 56477 ساعت خبر : 10:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56477
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات