جمشید الوندی فیلمبردار پیشکسوت سینما درگذشت

جمشید الوندی فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران شب گذشته،‌ دار فانی را وداع گفت.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، تورج منصوری فیلمبردار سینما، با تأیید خبر درگذشت جمشید الوندی از فیلمبرداران پیشکسوت سینمای ایران گفت: جمشید الوندی مدتی بود که با بیماری مبارزه می‌کرد. او چندی پیش برای ادامه درمان به ایران آمد که متاسفانه ۱۵ دی ماه، پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

خانواده ارنست (۱۳۸۸)، تیغ‌زن (۱۳۸۷)، زن بدلی (۱۳۸۵)، این ترانه عاشقانه نیست (۱۳۸۴)، نگاه (۱۳۸۳)، باج خور (۱۳۸۲)، شب‌های روشن (۱۳۸۱)، بهشت از آن تو (۱۳۷۹)، جان‌سخت (۱۳۷۶)، بالاتر از خطر (۱۳۷۵)، عروسی مهتاب (۱۳۷۵) و …از جمله آثاری است که الوندی فیلمبرداری کرده است.

خانه سینما  ضمن عرض تسلیت به خانواده این هنرمند فقید، انجمن صنفی فیلمبرداران سینما و اعضای جامعه اصناف سینمای ایران، به استحضار می رساند مراسم تشییع پیکر همکار ارزشمندمان ساعت ۹٫۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۷ دی ماه در ساختمان شماره۲ خانه سینما (خیابان وصال، نبش خیابان طالقانی) برگزار می شود. به همین مناسبت انجمن صنفی فیلمبرداران سینما پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

“هوالباقی”

با کمال تاسف درگذشت فیلمبردار پیشکسوت سینمای کشور، آقای جمشید الوندی را به اطلاع رسانده، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، برای خانواده محترم آن مرحوم آرزوی صبر داریم.

هیات مدیره انجمن صنفی فیلمبرداران سینما

روابط عمومی سازمان سینمایی درگذشت این فیلمبردار را به خانواده  ایشان  و جامعه سینمای ایران تسلیت می گوید.

پایان پیام

کد خبر : 68266 ساعت خبر : 1:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68266
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات