کاشی‌های تاریخی در سرای مشیر شیراز+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که در سرای مشیر شیراز، کاشی‌های تاریخی هم فروخته می‌شود. فرض کنید شما می‌رید بازار بعد پشت ویترین می‌بینید نوشته کاشی سردر عمارت فلان، در ویترین کناری نوشته شده کاشی سقف خونه فلان آدم مشهور، بعد بهت می‌گن اگه بخواهید از کاشی‌های همین بازار وکیل شیراز هم داریم. اون‌هایی که ثبت ملی شدن، قیمتش یه خورده بالاتره.

حالا فرض کردید؟ الان می‌تونید برید سرای مشیر شیراز فرضتون رو به عینه ببینید. البته این اتفاق، اتفاق خیلی مثبتی هست. چون تا دیروز همین کاشی‌ها رو کلی خرج می‌کردن با سختی و مشقت از مرز خارج می کردن می بردن اونجا می فروختن. الان دیگه هزینه سفر نمی‌دن.

اون خارجیه هم که علاقه به این کاشی‌ها داره خودش خرج می‌کنه میاد ایران، این‌ها رو می‌خره و به این بهونه دو تا شهر ایران رو هم می‌بینه.

یعنی صنعت گردشگری شدیداً با این اتفاق رونق پیدا می‌کنه. از طرف دیگه این موضوع موجب ایجاد اشتغال هم شده، یعنی الان برخی کارشون اینه که رصد کنن ببینن کدوم خونه تاریخی خراب می‌شه، برن از خرابه‌هاش یک سری کاشی‌ها رو پیدا کنن بیارن بفروشن. یعنی ما هم اینجا خبرها رو چک می‌کنیم اون‌ها هم خبرها رو چک می‌کنن.

یه لطفی کنن این عزیزان، لیست خونه‌های تاریخی رو برای ما هم بفرستن. مسئولین هم اگه نداشتن بیان از ما بگیرن. قبلاً هر چند وقت یکبار می‌شنیدیم که کاشی فلان خونه ثبت ملی شده رو کندن، الان معلوم شده کجا می‌ره.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 84594 ساعت خبر : 10:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84594
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات