۱۳۲ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور

۱۳۲ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی‌رضا بهرامی نوشت: در زمان معجزه هزاره سوم! (احمدی‌نژاد)، یک اتفاق ویژه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با مدیریت امثال رحیم‌مشایی و بقایی، آماربازی منجر به آمارسازی بود. کلا هم دستشان به کم نمی‌رفت و ظرف بزرگ را برمی‌داشتند تعارف می‌کردند و چنگ می‌زدند توش.

۱۳۲ میلیون بازدید

از همان ابتدا اعلام کردند آمار سفر ایرانیان ۲۰ میلیون نفر بوده است. هرسال ۲۰ میلیون نفر دیفالت به این رقم اضافه می‌شد؛ تا زمانی‌که از تعداد جمعیت کشور فراتر رفت و به بالای ۱۲۰ میلیون نفر رسید؛ درحالی‌که جمعیت ایران به هشتاد میلیون هم نمی‌رسید. دوستان در توجیه این ماجرا این‌گونه استدلال کردند که “ابتدا هر نفر – سفر را حساب می‌کردند، ما که آمدیم هر نفر – استان و بعد نفر – شهر را ملاک قرار دادیم، بعد هم هر نفر – شب را.

ما هم هیچ‌وقت نفهمیدیم چطور در هر سال فیکس دقیقا ۲۰ میلیون نفر به تعداد مسافران اضافه می‌شود؛ نه یک کلمه بیشتر، نه یک کلمه کمتر!

آمارهایی که امسال از طرف مسؤولان مربوط و امروز هم در نشست خبری آمارمحور ارایه گزارش سفرهای نوروزی ارایه شد، مایوس‌کننده و یادآور یک میراث شوم بود؛ ثابت شد که ما همچنان در بند عدد و رقم‌های توجیه‌ساز و اغواگر هستیم. امروز اعلام شد که آمار مسافران نوروزی امسال، ۳۴درصد نسبت به سال گذشته که دیگران بودند، رشد داشته است!
خدا عاقبت به خیر کند همه را…

رشد ۳۴ درصدی در کشور

به گزارش ایسنا معاون رییس جمهور اعلام کرد؛ سفرهای نوروزی با ثبت ۷۴ میلیون نفرشب اقامت در کشور، ۲۰ درصد رشد داشت.

وی اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروز ۱۳۲ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور ثبت شده که ۳۴ درصد رشد داشته است. به طور میانگین هر گردشگر از هفت نقطه بازدید کرده است.

سفر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگربه لرستان

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان: ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان بازدید کردند.

مهندس قاسمی با اشاره به اینکه قلعه فلک الافلاک بیشترین آمار بازدید کننده را در بین جاذبه های تاریخی و طبیعی استان به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۴۵۰ نفر از این بنای تاریخی ارزشمند بازدید کرده اند که این آمار امسال با افزایش بیش از ۴۶ درصدی به ۱۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.

پایان پیام

کد خبر : 88232 ساعت خبر : 8:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88232
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات