روسی بهتر از انگلیسی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: یادگیری زبان دوم خیلی خوب است. البته یادگیری زبان سوم بهتر است. ذکر این نکته هم بی‌فایده نیست که یادگیری زبان چهارم از همه‌شان بهتر است. حتی زبان‌های پنجم و ششم و هفتم.

البته بعضی‌ها از همان ابتدای به دنیا آمدنشان چند زبان بلدند. حتی ممکن است ابتدا زبان خارجی بلد باشد بعد زبان داخلی یاد بگیرد. داخلی و خارجی بودن زبان را خودش تعیین می‌کند. اما ممکن است ما نظرش را قبول نداشته باشیم که مهم نیست. اما اگر افراد خاصی قبول نداشته باشند، ماجرا فرق می‌کند.

پیشنهاد می‌کنم ابتدا زبان داخلی را بلد باشید بعد زبان خارجی آن را یاد بگیرید. چون حتی ممکن است فردا روز برای یک مدیریت ساده هم با مشکل مواجه شوید و تأیید نشوید.

گاهی افراد به جای زبان خارجی، زبان داخلی بلدند. یعنی از همان ابتدای زمان تولد ۲ زبان را یاد می‌گیرند. البته سه تا هم می‌توانند یاد بگیرند که بستگی به این دارد پدر و مادرشان اهل دو جای مختلف باشند.

حتی بیشتر هم ممکن است، اما چون مربوط به حریم خصوصی افراد می‌شود و ورود به حریم خصوصی در این پیام‌رسان ممنوع است، من هم ورود نمی‌کنم. اگر هم بنویسم سین نمی‌شود.

تدریس زبان روسی در مدارس ایران

همین زبان روسی  را در نظر بگیرید. بسیاری از ایرانیان به خاطر بلد نبودن، نمی‌توانند به این کشور سرک بکشند. یعنی پول‌هایشان را روبل و دلار می‌کنند، البته از دیروز یورو هم می‌خرند، اما چون زبان بلد نیستند، قید سفر را می‌زنند. چون هیچ ایرانی نداریم که تا امروز به کشوری رفته باشد که بلد نباشد به زبان آن کشور صحبت کند.

برای اصلاح این موضوع، وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که زبان فارسی در مدارس روسیه و زبان روسی در مدارس ایران تدریس شود. بدون شک طرح موفقی خواهد بود. یعنی خیلی راحت و بدون دردسر تمامی نسل آینده روسیه، می‌توانند مثل بلبل به زبان فارسی صحبت کنند و نسل آینده ایران هم مثل کلاغ، روسی.

اصلاً من پیشنهاد می‌کنم با کشورهای دیگر هم وارد مذاکره شویم. مهم این است که این طرح هیچ خللی به زبان فارسی در ایران وارد نمی‌کند. چون همانقدر که زبان انگلیسی در مدارس ما خوب تدریس شد، زبان روسی هم تدریس می‌شود. فقط همان شیوه قبلی نظام آموزشی در زبان‌های خارجه را پیش بگیریم که فردا روز پشیمان نشویم.

پایان پیام

کد خبر : 89374 ساعت خبر : 7:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89374
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات