مسئولین خجالت می‌کشند، مردم ملاحظه نمی‌کنند

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: یکی از ایراداتی که به سیستم مدیریتی ایران همواره وارد شده‌است خجالتی بودن مسئولین است.

طفلکی‌ها مسئولین ما! قوانین می‌گذارند اما از بس شرم و حیا دارند یک جور دیگر آنرا ارائه می‌دهند. در حالیکه در همه کشورها مسئولین قوانین عجیب و غریب می‌گذارند. هیچ ابایی هم ندارند از بس که شرم و حیا ندارند.

درست مثل موضوع شلوارک پوشیدن رانندگان

در هند بررسی کردند و متوجه شدند اگر پلیس سیبیل داشته باشد، بیشتر از او حساب برده می‌شود.

به همین دلیل خیلی راحت و بدون خجالت اعلام کردند که همه پلیس‌ها باید سیبیل داشته باشند و هر چه سیبیل پرپشت‌تر بهتر. اما از آنجا که می‌دانستند پلیس‌ها از خودشان بی‌خجالت‌تر هستند، وعده افزایش حقوق پلیس‌های سیبیل‌دار را دادند و بازهم برای اینکه رویشان به یکدیگر باز نشود، سریع حقوق پلیس‌های سیبیل‌دار را زیاد کردند.

اما در ایران مسئولین ما از خجالت آب شدند تا یک جمله بگویند که رانندگان محترم شما زن و بچه مردم را سوار می‌کنید. لطفاً در ماشینتان شلوارک نپوشید. به جایش گفتند: لطفاً رانندگان پیراهن آستین کوتاه نپوشند.

آنوقت مردم چه کردند؟ بعضی‌ها آنقدر چشم در آمده بودند و خجالت را قورت داده بودند که اعتراض کردند.

مسئله خجالتی بودن مسئولین به همین جا ختم نمی‌شود

مثلاً در ژاپن مسئولین آنقدر پررو هستند که اگر اتفاقی پیش بیاید می‌گویند: «خب چی کار کنیم؟ انسان جایز الخطاست. می‌رویم معذرت می‌خواهیم. اگر قبول نشد، اصلاً استعفا می‌دهیم تا خودتان بمانید و کارتان»

اما مسئولین ما مانند آنها وقیح نیستند. وقتی خطایی از آنها سر می‌زند سرخ می‌شوند، بنفش می‌شوند، آبی می‌شوند، مضطرب می‌شوند، ضربان قلبشان بالا می‌رود بعد عذاب وجدان می‌گیرند و از همه بالاتر احساس مسئولیت می‌کنند و به راحتی استعفا نمی‌دهند. می‌مانند و قانون دیگری وضع می‌کنند تا با آن، مشکلات به سلامتی حل شود.

در رابطه با سانسور هم همین مسئله وجود دارد

گفته می‌شود قبل از اینکه فیلمی از تلویزیون پخش شود، آنرا برای یک عده افراد بسیار با شرم و حیا پخش می‌کنند هر جا که دیدند آنها لپ‌هایشان سرخ شد و لبهایشان را گزیدند، می‌فهمند که آن قسمت از فیلم باید سانسور شود و سریع فتوشاپی‌اش می‌کنند.

اما وقتی لحظه در آغوش گرفتن بازیکنان کرواسی توسط رئیس جمهورشان پخش شد، افراد خجالتی به جای سرخ و سفید شدن گفتند: چه لحظه احساسی و مادرانه‌ای! از این جهت آن صحنه‌ها سانسور نشد.

پایان پیام

کد خبر : 97694 ساعت خبر : 4:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97694
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات