به مردم نگویید ماشین نخرند چون مردم مقصر نیستند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برخی از هنرمندان و کارشناسان اقتصادی هر بار که یک گرانی اتفاق می‌افتد، از مردم می‌خواهند که آن جنس را نخرند و تحریم کنند.

ماشین گران می‌شود، از مردم می‌خواهند ماشین نخرند، خانه گران می‌شود، از مردم می‌خواهند خانه نخرند، عدس گران می‌شود، از مردم می‌خواهند عدس نخرند، اما آیا این رویه درست است؟

به نظر می‌رسد برخی با شکستن کاسه و کوزه‌ها بر سر مردم، می‌خواهند خبر را از جریان اصلی خود خارج کنند. مردم چه گناهی کرده‌اند؟ مردم مجبورند برای ادامه زندگی، وسایل خود را نو کنند. کسی که تازه ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده است، ‌دوست دارد ماشین بخرد، نمی‌توان همه چیز را از مردم خواست.

اصلا در برخی از کالاهای اساسی نمی‌شود این کار را انجام داد. یعنی چه که مثلا مردم نان نخرند؟ مگر می‌شود مردم نان نخرند؟ مگر می‌شود مردم ماشین نخرند؟ این کارشناسان و هنرمندان به جای این‌که فشار را به جای دیگر وارد کنند، فشار را به مردم وارد می‌کنند، انگار که در تمام این سال‌ها این مردم بوده‌اند که باعث گرانی شده‌اند.

اما مردم نه فقط باعث گرانی خودرو نشده‌اند، که در همین خودروهای وطنی مصدوم و معلول شدند یا مُردند. آنهایی هم از سوی سایت‌های خودرو ماشین پیش‌خرید می‌کنند، مردم نیستند، آن‌ها دلالان و سودجویان هستند.

احتکار خودروی سمند

در پی وصول اطلاع از ظن به احتکار تعداد زیادی خودروی سمند در یکی از انبارهای ایران خودرو در شهرستان آذرشهر، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با مراجعه به این انبار، تعداد هشت هزار و ۸۴۵ دستگاه از انواع خودروی سمند احتکار شده کشف و انبار به دستور مقام قضایی پلمپ و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به مردم نگویید ماشین نخرند

مردم اتفاقا مشتریان واقعی کارخانه‌های اتومبیل‌سازی هستند و دوست ندارند که با دلالی، بازار را خراب کنند. پس کارشناسان اقتصادی و هنرمندان از این به بعد بهتر است به جای این‌که به مردم ایراد بگیرند که چرا فلان کالا را می‌خرید، نقد خود را متوجه دلال‌ها، ژن‌های خوب، آقازاده‌ها و آنهایی کنند که سال‌هاست مشغول خراب‌کردن اقتصاد این مملکت هستند.

مردم را به حال خود واگذارید، مردم کارشان را خوب بلدند. شما اگر جرئت دارید، به جای مردم، به آنهایی گیر بدهید که باید گیر بدهید.

پایان پیام

کد خبر : 99996 ساعت خبر : 11:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99996
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات