سلبریتی مالیات نمی‌دهد

سلبریتی مالیات نمی‌دهد

آیا تا به حال خبر فرار مالیاتی و یا جریمه شدن سلبریتی‌های ایرانی برای عدم پرداخت مالیات منتشر شده است؟

آیا همه‌ی آنان به طور دقیق، شفافو و به موقع مالیات خود را پرداخت می‌کنند؟

پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی: یکی از فوق ستاره‌های سینمای چین به دلیل تخلف مالیاتی و سایر جرایم باید ۱۲۹ میلیون دلار جریمه بدهد.

خانم فان بینگ‌بینگ یکی از پردرآمدترین هنرپیشه‌های چین است و به گزارش خبرگزاری رسمی این کشور اگر جریمه را بپردازد با مجازات بیشتری روبرو نخواهد شد.

این خبر نشان می‌دهد در دیگر کشورها در خصوص مالیات هنرمندان به شدت سخت‌گیری می‌شود. ۱۲۹ میلیون دلار رقم بسیار بالایی است که دولت چین یک سلبریتی چینی را جریمه کرده است. کاری هم به هنر و محبوبیت و شهرت او نداشته است.

سلبریتی‌های ما

اما آیا در کشور ما هم چنین سخت‌گیری‌هایی صورت می‌گیرد؟

آیا تا به حال خبر فرار مالیاتی و یا جریمه شدن سلبریتی‌های ایرانی برای عدم پرداخت مالیات منتشر شده است؟

سلبریتی‌ها و هنرمندانی که خصوصی‌ترین جزئیات زندگی‌شان رسانه‌ای می‌شود. آیا همه‌ی آنان به طور دقیق، شفافو و به موقع مالیات خود را پرداخت می‌کنند؟

این سوال‌ها سوال ما هم بود. اما پس از جست‌وجویی ساده در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نکته‌ی جالبی روبه‌رو شدیم.

طبق دستورالعمل موضوع ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده ۱۳۹ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۲۷/۱۱/۸۰ (معافیت موضوع بند (ل) ماده ۱۳۹ اصلاحی قانون)، تمامی فعالیت‌های هنری از پرداخت مالیات معاف هستند.

سلبریتی مالیات نمی‌دهد

مجموعه فعالیت‌هایی که درفرآیند خلاقیت، تولید، تکثیر، اجرای صحنه‌ای، نمایش و توزیع آثار سینمایی‌، سمعی و بصری، موسیقیایی، هنری نمایشی، هنرهای تجسمی و مرمت و بازسازی آثار تاریخی، فرهنگی و باستانی انجام می‌گردد.

سوال اصلی

حالا سوال اصلی ما این‌جاست که چرا یک کارگر و کارمند ساده با حقوق ناچیز باید مالیات پرداخت کند؟

در حالی که سلبریتی‌ها و بازیگران و فعالان سینما از پرداخت مالیات معاف هستند. بازیگرانی که با بالا رفتن قیمت بلیت سینما و فروش‌های میلیاردی درآمد خوبی دارند.

آیا بین کارگردانی که فیلمش چند ده میلیارد می‌فروشد و مجسمه‌سازی که سالی دو سه مجسمه آن هم به دوست و آشنا می‌فروشد فرقی نیست؟

پایان پیام

کد خبر : 102472 ساعت خبر : 11:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102472
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات