پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفریخواه: مسئولین سینمای کشور راه عجیبی برای کنار زدن فیلم عرق سرد از جدول پرفروشها در نظر گرفتهاند.
ندادن میدان تبلیغات به عرق سرد پروژه ای است که ظاهراً با جدیت در حال پیگیری است.
عرق سرد روی قوانین سنتی مردسالارانه
عرق سرد، داستان آشنایی دارد. داستان حضور یک زن ورزشکار در میادین ورزشی و مخالفت همسرش برای خروج او از کشور.
داستان کنار گذاشتن زنها به زور قوانین مردسالارانه. قوانینی که جامعه سنتی و مدرن بهموازات هم برای تغییر آن در تلاشند.
سنتیها به بهانه راحتی فرزندان و نسل بعد و مدرنها به بهانهها فمینیستی.
حالا فیلمی که زیر پوستش این قوانین را در قالب یک سناریوی چفتوبستشده به چالش میکشد از تیزر تلویزیونی، بیلبوردهای شهرداری (تا این لحظه) و سینماهای زیر نظر حوزه هنری محروم است.
باران کوثری تصویر یک زن ایرانی
ممنوعیت تصویر باران کوثری در رسانه ملی، به سال ٨٨ برمیگردد. تلویزیون از پخش تیزر فیلم به بهانه حضور باران کوثری طفره میرود.
سهیل بیرقی کارگردان فیلم از پیشنهاد تلویزیون به ساختن تیزری بدون حضور باران کوثر به تیم تبلیغات این فیلم خبر دادهاست.
پیشنهادی که هرگز قرار نیست اجرایی شود.
بارانی کوثری تٲثیرگذار است و حالا با عرق سرد قرار است تلنگر دیگری به قوانین مرد سالارانه جامعه بزند.
زن ایرانی به حاشیه نمیرود
عرق سرد، داستان قرار گرفتن زن ایرانی در همین گردنههای ترسناک زندگی است.
گردنههایی که میانبر گذر از آنها نادیده انگاشتن هویت زنان است.
جنجالهای اکرانش در جشنواره فیلم فجر شبیه حواشی فیلم خشم و هیاهو بود. این جنجالها در دوران اکران هم ادامه خواهد داشت.
داستان فیلم شبیه داستان زندگی نون _الف بازیکن تیم فوتسال است که جنجال خروجش از کشور سالها پیش رسانهای شد.
شاید همین شباهت و تبعات حقوقیاش، تیم بیرقی را حسابی در مضیقه برای تبلیغات محیطی گذاشته است.
پایان پیام