کرج دیگر ظرفیت جمعیت ندارد

کرج دیگر ظرفیت جمعیت ندارد

پایگاه خبری گلونی؛ نگار فیض‌آبادی: محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو شورای شهر کرج گفته است «طی چهار دهه گذشته ترافیک کرج ۲۰ برابر شده که این امر ناشی از افزایش تعداد خودروها به‌واسطه افزایش بی‌رویه جمعیت و گسترش شهر بوده است».

با چند علت مواجهیم

راستی علت افزایش جمعیت کرج چه بود؟ آیا می شود گرانی مسکن در کلان شهرها را نادیده گرفت و از افزایش جمعیت در کرج حرف زد؟

آیا مسئولان، نبود حمل‌ونقل عمومی را هم جزو مشکلات به‌حساب آورند؟ سال‌های قبل، می‌شد گره کرج را با دست باز کرد. اما امروز چطور؟

پیامدهای مهاجرت

متأسفانه مسئولان هنوز پیامدهای مهاجرت را درک نکرده‌اند. کرج دیگر ظرفیت جمعیت ندارد.

آنها نمی‌بینند که در شهر مبدأ، امکانات و شرایط مناسب زندگی نیست و فقط بعد از اینکه مهاجرها در شهر مقصد زیاد شدند می‌گویند حالا ترافیک هست، آلودگی هوا و افزایش جمعیت هست و..

کرج دیگر ظرفیت جمعیت ندارد

به گفته اردکانی، «نیم درصد راه‌های کشور در البرز است ولی این استان بیش از ۱۳ درصد ترافیک کل کشور را به خود اختصاص داده است».

با این حساب، البرز یک توجه ویژه می‌خواهد. این‌همه تمرکز روی تعریف مشکل، فقط زمان و سرمایه‌ها را از بین می‌برد و مشکلات باید ریشه‌ای حل شوند.

چند مشکل به‌جای یک مشکل

وصف این روزهای کشور، شبیه «حکایت فردی است که خاک را الک می‌کرد. قسمتی از الک پاره شد و شن‌ها با خاک مخلوط می‌شدند.

بعد دستور می‌دهند یک نفر شن‌ها را با دست از خاک جدا کند. فرد عاقلی گفت: الک را درست کن نه این‌که فردی را مأمور کنی که شن‌ها را بردارد».

حالا اگر کارشناسان بگویند راه‌حل مناسب چیست، مسئولان خیلی سریع می‌گویند بودجه نداریم. درحالی‌که چند سال بعد، به‌جای یک مشکل، چند مشکل روی دستشان باد می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 107091 ساعت خبر : 11:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107091
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات