قیمت مواد مخدر نتوانست از گران شدن خودش را نجات دهد و گران شد

قیمت مواد مخدر نتوانست از گران شدن خودش را نجات دهد.

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: گرانی همیشه بار منفی دارد. یعنی اگر همین الان در یک جمع، بدون مشخص کردن کالا یا خدمت، بگویید:«گران شد»، همه ناراحت می‌شوند.

البته حق هم دارند. چون گران شدن هر چی روی هر چیز دیگری تاثیر می‌گذارد. فرقی هم ندارد ارتباطشان چگونه برقرار می‌شود! هرجا که «خواستن، توانستن است» منطقی نباشد، در این یک مورد ساده و بدیهی است.

حالا که همه منتظر شفاف سازی شما هستند تا مشخص کنید چی چی گرون شد، فقط کافی است نام ببرید.

از اینجاست که بین صفوف جمع اختلاف می‌افتد. برخی نفرین و گله و شکایت می‌کنند، برخی هم همه تلاششان را می‌کنند تا ثابت کنند آن کالا چندان گران نشده است و باید بیشتر از این گران شود. شانس بیاورید موضوع خیلی ارتباطی به شغل یکی از حاضران نداشته باشد تا کار به خون و خون‌ریزی نرسد.

افزایش قیمت مواد مخدر از ۳۰ تا ۱۳۰ درصد

در چند ماه گذشته چیزی نبود که گران نشده باشد. به غیر از یک قلم! موردی که چندین مرتبه گفته شد هنوز با همان قیمت سابق در دسترس است. حالا خبر رسیده همین یک قلم هم دیگر ارزان نیست. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفته مواد مخدر گران شده است. طبق درصدهای اعلامی، تریاک ۵۵ درصد، هروئین ۵۲ درصد، مورفین ۸۷ درصد، حشیش ۳۰ درصد، و شیشه ۱۲۹ درصد گران شده است. (+)

همین درصدها هم نشان می‌دهد مشتری برای کدام محصول بیشتر است. البته مدیونید فکر کنید قرار است با این رقم‌ها، مصرف هم کاهش پیدا کند. کسی که به سراغ این موارد می‌رود می‌داند چگونه اولویت‌بندی کند که برای این کار پول کم نیاورد. افزایش قیمت مواد مخدر موضوع عجیبی نیست.

به هرحال هزینه بذر و لوازم آزمایشگاهی و مواد اولیه بالاست. به نظر شما همانطور که افزایش قیمت‌ها، روی خورد و خوراک مردم و سفر و تفریح تأثیر داشت و مردم را مجبور به صرفه‌جویی و اسراف‌نکردن(شما بخوانید تحمل کردن) سوق داد، مصرف این مواد هم کم می‌شود؟

پایان پیام

کد خبر : 110600 ساعت خبر : 11:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110600
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات