محمدکاظم کاظمی شاعری که از هر افغانستانی ایرانی‌تر و از هر ایرانی افغانستانی‌تر است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کیست که محمدکاظم کاظمی را نشناسد؟ شاعر بلندپایه و گرامی شعر فارسی.

او زاده افغانستان است، اما مرزها را میان افغانستان و ایران طوری جابجا کرده که از هر افغانی ایرانی‌تر و از هر ایرانی افغان‌تر است.

او ایرانی است، او افغان است، او همشهری همه مردم ایران است و همشهری همه مردم افغانستان. کسی که با شعرهایش مردم افغانستان و ایران را به وجد می‌آورد، به گریه وادار می‌کند و حس و حال عاطفی در آن‌ها برمی‌انگیزد.

محمدکاظم کاظمی یک سلبریتی است

محمدکاظم کاظمی یک سلبریتی شعر فارسی است. هر کس که اندک آشنایی با جریان غزل معاصر و شعر فارسی داشته باشد، بارها نام او را شنیده و اشعارش را خوانده است. آخرین پست اینستاگرامی محمدکاظم کاظمی اما پستی اندوهناک و دردناک بود. او در پستی اینستاگرامی خبر از مسدودشدن کارت بانکی‌اش داد.

اینستاگرام محمدکاظم کاظمی
اینستاگرام محمدکاظم کاظمی

مهاجران افغان، چه آن‌ها که زاده ایران هستند و چه آن‌ها که پدر و مادرشان از افغانستان به ایران مهاجرت کرده‌اند، سال‌هاست که دچار این موانع حقوقی و قانونی هستند.

بسیاری از جوانان و نوجوانان افغان امروز فقط تبار افغان دارند، زاده همین شهرها و روستاهای ایران هستند و جالب است که خود را یک ایرانی افغان یا یک افغان ایرانی می‌دانند. بسیاری از آن‌ها در طول زندگی حتی یک بار هم به افغانستان سفر نکرده‌اند، اما افغانستان را وطن و ایران را وطن می‌دانند و به هر دو کشور تعصب و عرق و علاقه دارند.

گهر گرانبها برای همه

محمدکاظم کاظمی برای ایرانی‌ها و افغانی‌ها یک گهر گرانبهاست و دل ایرانی و افغان به درد می‌آید وقتی می‌بیند کسی مثل او هنوز با چنین موانع حقوقی و قانونی مواجه است.

نه فقط او که مشمول است، تمام افغان‌های ایرانی با چنین موانعی دست و پنجه نرم می‌کنند و برای مردم ایران قابل قبول نیست که آن‌ها چنین روزگار می‌گذرانند.

پایان پیام

کد خبر : 112247 ساعت خبر : 3:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112247
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات