لرستان در سال گذشته واقعا رشد ۳۵ درصدی گردشگری داشته است؟

لرستان در سال گذشته واقعا رشد ۳۵ درصدی گردشگری داشته است؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی با نزدیک شدن به نوروز موضوع گردشگری دوباره داغ شده است و مانند همیشه یک پای ثابت این بحث‌ها مدیران دولتی و مسئولان شهری هستند که با انتشار آمارهایی در این زمینه، سازمان تحت مدیریت خود را موفق نشان دهند.

در لرستان هم چند سالی می‌شود این آمارها که در بسیاری مواقع ضدونقیض هستند، باعث سردرگمی مخاطبانشان شده است.

مثال آن گفت‌وگویی است که مشاور گردشگری استاندار لرستان انجام داده است.

سیروس ابراهیمی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از یک سو صحبت از این کرده است که سال گذشته جمعا بیش از ۳ میلیون نفر از استان بازدید و ۳۵ درصد رشد گردشگری را در لرستان شاهد بودیم و از سوی دیگر در چند جمله پایین‌تر از مشکلات زیرساختی گفته است که گریبان مقاصد اصلی گردشگری لرستان را گرفته است.

ایشان از نبود مدیریت و امکانات در مهم‌ترین مناطق گردشگری مثل آبشارهای بیشه و گریت، مشکلات راه‌های دسترسی به سایت‌های گردشگری، بسته یا نیمه‌باز بودن بازارهای شهری گفته است.

سوال اینجاست که باوجود این همه مشکل و البته ده‌ها مشکل دیگر که از سوی کارشناسان و رسانه‌ها بارها بیان شده است، چگونه باید بپذیریم که لرستان در سال گذشته ۳۵ درصد رشد گردشگری داشته است.

روند صعودی یک آمار و پیشرفت در هر موضوعی نتیجه یک برنامه‌ریزی مناسب و مهیا کردن زیرساخت آن است.

حالا باید مسئولان استانداری در کنار ارائه این آمار، توضیح بدهند در سال‌های قبل چه تغییر بنیادینی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری لرستان رخ داده است که اکنون به این آمار رسیدیم.

نمی‌شود صحبت از تغییر آنچنانی در پذیرش مسافر و گردشگر کرد ولی از تعداد هتل‌ها و تخت‌های محدود و اکثرا بی‌کیفیت شهرهای استان حرفی نزد.

یا اینکه مگر چه تغییری در برنامه‌های نوروزی سازمان‌های مربوط به گردشگری استان داده شده که گردشگران را ترغیب به آمدن و ماندن در لرستان کند؟

باید منتظر بمانیم و مسابقه ادارات مختلف را بعد از تعطیلات نوروزی ببینیم که هرکدام با آمارهای مختلف و البته فقط روی کاغذ، می‌خواهند خود را موفق نشان دهند. مطمئن باشید که امسال هم مانند سال‌های گذشته رکوردشکنی‌ها ادامه خواهد داشت.

اما واقعیت‌های روی زمین تفاوت زیادی با آمارهای این سازمان‌ها دارد. واقعیت‌هایی که پشت این آمارها مخفی می‌شود و آنچه همیشه ثابت می‌مانند وضعیت تاسف‌بار گردشگری در لرستان است.

پایان پیام

کد خبر : 115322 ساعت خبر : 6:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=115322
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات