فیلم سینمایی خانه پدری بالاخره اکران می‌شود یا ناخواسته در اینترنت منتشر می‌شود؟

فیلم سینمایی خانه پدری بالاخره اکران می‌شود یا ناخواسته در اینترنت منتشر می‌شود؟

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: خانه پدری فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۸۹ است.

این فیلم که در دی ۱۳۹۳ اکران آن آغاز شده بود به دلیل وجود یک صحنه خشن با مشکلاتی در اکران روبرو و در روز اول اکران عمومی از پرده پایین کشیده شد.

اما پس از پنج سال فیلم خانه پدری با اصلاحاتی جزئی و با رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال در تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۸ مجدداً قرار است در سینماهای ایران اکران شود.

در حالی که با اعلام خبر رفع توقیف «خانه پدری» بسیاری از رسانه‌ها از آن استقبال کردند، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز ضمن ابراز تأسف از اکران فیلم سینمایی «خانه پدری» از وزیر ارشاد خواست هرچه سریع‌تر جلوی اکران این فیلم ضدخانواده گرفته شود.

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اکران فیلم «خانه پدری» به فارس گفت: باید با کمال تأسف عرض کنم که چه جریانی پشت پرده مسائل سینمایی کشور است که هر چند وقت یک بار با تأیید یک فیلم جامعه را به تشنج وا می‌دارند و ضدارزش‌ها را گسترش می‌دهند.

او افزود: به فیلم «خانه پدری» که با سیاه‌نمایی و خشونت همراه است و مدت‌ها کنترل شده بود، مجدداً مجوز اکران دادند که جای تأسف است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم که هر چه سریع‌تر جلوی اکران چنین فیلم‌هایی گرفته شود که موجب نگرانی جامعه اسلامی ما نباشد. این مطلب بسیار مهمی است.

یکی از ایراداتی که به سیستم ارزیابی سینمای ایران وارد است همین است که یک فیلم بعد از ساخت و یک شب اکران ناگهان ممنوع می‌شود.

یعنی افراد آگاه و فرهنگی و باسواد و به فکر جامعه و دلسوز در تمام مدت خواب هستند و ناگهان بعد از اینکه فیلمنامه مجوز می‌گیرد و فیلم ساخته می‌شود و در جشنواره اکران می‌شود و گاهی اوقات جایزه هم می‌برد و در سینماها هم اکران می‌شود از خواب بیدار می‌شوند که این فیلم مورد دارد.

بعد سال‌ها می‌گذرد و سازنده برای آنکه بتواند فیلمش را بفروشد و پول بدهی‌هایش را بدهد راضی می‌شود که تمام ایرادات را برطرف کند.

اما در هنگام اکران باز یک عده آگاه‌تر و فرهنگی‌تر و به فکر جامعه‌تر و دلسوزتر پیدا می‌شوند و می‌گویند «نه. هنوز آن چیزی که ما دل‌مان می‌خواهد نشده است».

پایان پیام

کد خبر : 140898 ساعت خبر : 1:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140898
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات