در این آشفته بازار ویروس کرونا حفظ سلامتی ارجح‌تر است تا خرید عید

در این آشفته بازار ویروس کرونا حفظ سلامتی ارجح‌تر است

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: در جریان ورود ویروس کرونا به کشورمان، اینکه ایرانیان مردمی‌ احساسی هستند و در وقوع یک بحران اولین واکنش‌هایشان نیز احساساتی است، شکی نیست.

اینکه روزهای پایانی سال را می‌گذارنیم و سال‌های گذشته در چنین روزهایی رنگ و بوی شهرهای ایران کاملاً متفاوت با امسال بود، انکار ناپذیر است.

اینکه دلمان می‌خواهد همچون گذشته، امسال نیز رسم و رسوم کهن آریایی از خانه‌ تکانی و مراسم سمنو پزان و جشن چهارشنبه سوری گرفته تا خرید آجیل و شیرینی و کفش و لباس نو را به جا آوریم هم جای خود را دارد.

اینکه عده‌ای از بازاریان چشم امید به همین فروش شب عید داشته‌اند و بازار کساد این روزها می‌تواند آسیب جدی به آنها بزند نیز قابل اغماض نیست.

در این آشفته بازار ویروس کرونا حفظ سلامتی ارجح‌تر است

اما ویروس و بیماری که به تازگی اپیدمی شده است، بسیار جدی‌تر از آن است که تنها بر اساس احساسات تصمیم‌گیری شود. و فقط به حرف دلمان گوش دهیم.

کنترل این بیماری احتیاج به رفتارها و تصمیم‌گیری منطقی‌تر و سنجیده‌تر دارد.

در این بین باید فقط حرف عقل‌مان را گوش دهیم. و کمی از دلمان بخواهیم این روزها سکوت اختیار کند.

اگر مدرسه‌ها تعطیل شده‌اند، اگر بسیاری از همایش‌ ها یا مسابقات ورزشی معلق شده‌اند، اگر سینماها و نمایش‌های تأتر اکران ندارند و …. برای این نیست که فرصت را غنیمت بشماریم برای مسافرت و یا خرید شب عید.

همگی فقط به دلیل سرعت انتشار بسیار زیاد این ویروس است. و هر خانواده باید به صورت جدی از حضور در اماکن عمومی و شلوغ بپرهیزند. که اگر قرار باشد خانواده‌ای دچار بیماری شود، خرید شب عید به چه دردی می‌خورد؟

این درحالی است که بسیاری از خانواده‌ها بی‌توجه به خطر شیوع بیماری کرونا در فروشگاه‌ها مشغول خرید هستند. فرصت برای خرید هست فعلا سلامتی‌تان را دریابید‌!

پایان پیام

کد خبر : 150097 ساعت خبر : 1:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=150097
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات