پلار کوهنوردی چه مارکی بخریم؟

پلار کوهنوردی چه مارکی بخریم؟

به گزارش گلونی لباس‌های پلار تا حدودی ضدآب و ضدباد هستند و این ویژگی باعث می‌شود این لباس‌ها نزد کوهنوردان و طبیعت گردان محبوب باشند.

تکنولوژی ساخت پارچه پلار به گونه‌ای است که به بدن نمی‌چسبد، بخار بدن را از خود عبور می‌دهد و مانع تعریق می‌شود، سبک و قابل شست‌وشو است، مانع نفوذ قطرات باران می‌شود، از ورود هوای سرد و باد جلوگیری‌ می‌کند و کلی مزایای دیگر که این پارچه را جزو بهترین پارچه‌هایی کرده که می‌توان از آن پوشاک مناسب کوهنوردی تهیه کرد.

از خواص دیگر لباس‌های پلار می‌توان به خشك شدن سریع، دوام زیاد، مقاومت در برابر كپك‌زدگی و عدم جذب بوی عرق بدن اشاره کرد.

این لباس‌ها جان می‌دهند برای کوهپیمایی و طبیعت‌گردی در فصل پاییز. هم مانع تعریق بدن می‌شوند و هم در صورت بارش نم‌نم باران مانع خیس شدن بدن می‌شوند.

فقط این لباس‌های پلار برای کوهنوردی کمی گران هستند و باید در هنگام خرید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید و اگر واقعا اهل کوهپیمایی و کوهنوردی در پاییز و زمستان نیستید باید بدانید که این لباس‌ها خیلی به کارتان نمی‌آیند. پس هوشمندانه خرید کنید.

تکنولوژی روزبه‌روز کوهنوردی را آسوده‌تر می‌کند اما نباید فراموش کنیم که اگر تمام این تجهیزات مدرن را در اختیار داشته باشیم ولی به توصیه‌ها و اخطاریه‌ها گوش نکنیم هیچ‌کدام از این تجهیزات مدرن نمی‌توانند مانع بروز خطرات بزرگ بشوند.

در آخر باز هم مانند مطالب قبلی توصیه می‌کنیم اگر جزو افرادی هستید که فقط لباس و تجهیزات کوهنوردی می‌خرید ولی صبح جمعه حال بیدار شدن از خواب را ندارید، پس پول‌تان را هدر ندهید و لباس پلار هم نخرید.

لباس‌هایی که با پارچه پلار ساخته می‌شوند مناسب افرادی است که قصد کوهپیمایی و طبیعت‌گردی را دارند. برای خوابیدن زیر لحاف همان زیرپوش و بیژامه کفایت می‌کند.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 196971 ساعت خبر : 7:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=196971
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات