کاپشن گورتکس کوهنوردی چه مارکی بخریم؟

کاپشن گورتکس کوهنوردی چی بخریم؟

به گزارش گلونی لباس‌های گورتکس برای کوهنوردی، کوهپیمایی و طبیعت گردی مخصوصا در فصل پاییز و زمستان بسیار مفید و کاربردی هستند.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در فصول سرد سال برای جلوگیری از خیس شدن زیر باران مجبور شده باشید از لباس‌های ضخیم استفاده کنید ولی تعریق بدن‌تان در زیر این لباس‌ها باعث خیس شدن شما شده است.

لباس‌های گورتکس گزینه خوبی برای حل این مشکل هستند. تکنولوژی ساخت پارچه گورتکس به گونه‌ای است که روی آن حفره‌های ریزی وجود دارد و این حفره‌ها گرمای بدن را خارج می‌کنند. به اصطلاح اجازه نفس کشیدن به بدن شما می‌دهند.

اما این حفره‌ها آن‌قدر ریز هستند که قطرات باران نمی‌توانند از آن عبور کنند. در نتیجه شما با پوشیدن یک لباس نازک و سبک هم خود را در برابر باد و باران محافظت کردید و هم تعریق بدن‌تان باعث خیس شدن شما نمی‌شود.

با پارچه گورتکس، کاپشن گورتکس، بادگیر گورتکس، شلوار گورتکس، کفش گورتکس و سایر اقلام کوهنوردی و کوهپیمایی ساخته می‌شود که بنابر شرکت سازنده قیمت‌های متفاوتی دارند.

اما در هنگام خرید توجه داشته باشید که برای چه فصلی و چه کاری می‌خواهید لباس‌های گورتکس را خریداری کنید.

کفش گورتکس هم ضد آب است و هم سبک است. هوا نیز به راحتی از دیواره آن عبور می‌کند و باعث تعریق پا نمی‌شود.

تکنولوژی روزبه‌روز کوهنوردی را آسوده‌تر می‌کند اما نباید فراموش کنیم که اگر تمام این تجهیزات مدرن را در اختیار داشته باشیم ولی به توصیه‌ها و اخطاریه‌ها گوش نکنیم هیچ‌کدام از این تجهیزات مدرن نمی‌توانند مانع بروز خطرات بزرگ بشوند.

در آخر باز هم مانند مطالب قبلی توصیه می‌کنیم اگر جزو افرادی هستید که فقط لباس و تجهیزات کوهنوردی می‌خرید ولی صبح جمعه حال بیدار شدن از خواب را ندارید، پس پول‌تان را هدر ندهید و لباس گورتکس هم نخرید.

لباس‌های گورتکس مناسب افرادی است که قصد کوهپیمایی و طبیعت‌گردی را دارند. برای خوابیدن زیر لحاف همان زیرپوش و پیژامه کفایت می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 196964 ساعت خبر : 4:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=196964
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات