زلاتکو کرانچار سرمربی سابق پرسپولیس و سپاهان درگذشت

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق پرسپولیس و سپاهان درگذشت

به گزارش گلونی به نقل از ورزش سه رسانه‌های کرواسی خبر دادند وی پس از یک بیماری کوتاه و شدید، در این کشور دارفانی را وداع گفت.

وضعیت سلامتی زلاتکو کرانچار حدود ۱۰ روز پیش در شهر زادار  وخیم شد و به بیمارستان منتقل شده و از آن‌جا به زاگرب رفت اما پزشکان نتوانستند جان او را نجات بدهند.

او در ایران نیز سابقه فوق‌العاده و طولانی دارد و با تیم فوتبال سپاهان سابقه قهرمانی باشگاهی ایران را دارد و یک جام حذفی را نیز با این تیم کسب کرده است.

زلاتکو کرانچار

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران و برانکو ایونکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس در صفحه اینستاگرام خود نسبت به درگذشت زلاتکو کرانچار، هموطن خود ابراز همدردی کردند.

واکنش برانکو
واکنش برانکو به درگذشت کرانچار
وانکش اسکوچیچ
وانکش اسکوچیچ به درگذشت کرانچار

گفتنی است آخرین شغل زلاتکو کرانچار در ایران، سرمربیگری تیم ملی امید ایران بود که بعد از صعود از مرحله اول، به دلیل اختلافاتی سمت خود را ترک کرد.

کرانچار هم‌چنین در مقطعی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته و یکی از نزدیک‌ترین دوستان برانکو ایوانکوویچ نیز محسوب می‌شد.

کرانچار در دوران فوتبال به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ دیناموزاگرب شناخته می‌شود؛ وی در ۲۶۱ مسابقه، ۹۸ گل برای آبی‌ها به ثمر رسانده است.

موفقیت اصلی کرانچار به دوران مربیگری‌اش بر می‌گردد که به جز هدایت باشگاه‌های متعدد، مدتی سرمربی تیم ملی کرواسی نیز بود و موفق شد در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و هم‌چنین یورو ۲۰۰۸ حضور داشته باشد.

او ۲۵ بار روی نیمکت تیم ملی کرواسی نشسته و ۱۱ پیروزی، ۸ تساوی و ۶ شکست را کسب کرد.

پایان پیام

کد خبر : 209474 ساعت خبر : 4:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=209474
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات