موزه شهر قزوین یک گنجینه با ارزش از اشیا تاریخی

موزه شهر قزوین یک گنجینه با ارزش از اشیا تاریخی

به گزارش گلونی موزه شهر قزوین مصنوعات سرامیکی و برنزی از هزاره‌های اول و سوم و همچنین قطعات متعلق به اوایل دوران اسلامی تا امروز را در خود جای داده است. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا آشنا کنیم.

موزه شهر قزوین

هر شهر موزه‌ای ویژه به تاریخ خود اختصاص داده است. قزوین شهری قدیمی‌ست که دارای این نوع موزه‌ها نیز هست. این موزه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در قزوین است که فرهنگ و تاریخ مردم این شهر را نشان می‌دهد.

موارد گرانبهای بسیاری در این موزه به نمایش گذاشته شده است که نشان می‌دهد مردم در گذشته چگونه زندگی می‌کردند و فرهنگ آنان چگونه بوده است. این موزه به قسمت‌های مختلفی تفکیک شده است. بیشتر اشیا موجود در این موزه مربوط به هزاره اول و سوم قبل از میلاد است.

تاریخچه مختصر درباره موزه

این موزه، موزه مهمی در این شهر است که می‌توانید با مشاهده آن به گذشته قدم بگذارید. قدمت این موزه به دوران قبل از اسلام باز می‌گردد.

با این وجود، در تمام این سال‌ها بازسازی و مرمت شده است. همانطور که قبلاً ذکر شد، موزه به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود و بیشتر اشیا این موزه به هزاره اول و سوم قبل از میلاد برمی‌گردد.

اما این، تنها بخش این موزه نیست. یکی از با ارزش‌ترین و باستانی‌ترین قسمت‌های این موزه به بشقاب‌های قدیمی اختصاص دارد که دارای طراحی خاصی از دوران ساسانی هستند. به نظر می‌رسد که این بشقاب‌ها متعلق به خسرو پرویز بوده است.

بازدید از موزه

شما عزیزان می‌توانید در تمامی روز‌های هفته به جز روز‌های تعطیل از این موزه زیبا دیدن نمایید. اگر به قزوین سفر کردید بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: قزوین، ابتدای خیابان هلال احمر از سمت خیابان سبزه ‌میدان

با گوگل مپ به موزه قزوین بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 212050 ساعت خبر : 10:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=212050
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات