قسمت شانزدهم گیسو ادامه همان جایگاه متوسط است
به گزارش گلونی شانزدهمین قسمت گیسو نیز منتشر شد و منوچهر هادی همچنان وامدار قوت نسبی عاشقانه (فصل نخست همین سریال) است.
فیلمنامه
هر چه داستان پیش رفته و شخصیتها در گیر و دار رویدادهای کم جان قرار میگیرند، بیشتر، ناتوانی و تزلزل شخصیت پردازی در فیلمنامه به چشم میآید.
برای نمونه شخصیت سهیل، با آنچه در فصل اول مشاهده شد در تضاد و سردرگم است.
در جایی حریم مردانه و نجابتش را حفظ و در موقعیتی دیگر، بدون منطق و دلیل قدرتمند، خودش را به کتایون نزدیک میکند. در این راستا، عللی چون آزار دادن و دوری از پگاه، محکم و باورپذیر نیست.
همچنین، نویسنده درباره جزئیات جرایم احتمالی و تحت تعقیب بودن حاج یونس توضیح نداده و شفاف سازی نمیکند.
مواردی از این قبیل کم نیستند.
کارگردانی
هادی تلاش دارد آثارش را شیک و چشم نواز بسازد و در اینکه تمایل زیادی به نشان دادن زندگی و خانههای مجلل دارد تردیدی نیست.
نگارنده نیز نقصی بزرگ در این نوع سلیقه و انتخاب نمیبیند چرا که تماشاگر بدش نمیآید رویاهایش را در یک فیلم یا سریال ببیند. ثروت نیز میتواند یکی از رویاهای مخاطبان باشد.
یکی از اشکالات ساختههای اخیر منوچهر هادی، تن دادن به روزنههای داستان است که با قاب بندیهای شیک و زرق و برق در فضاسازی و انتخاب بازیگران چهره و فوق چهره نیز از بین نمیرود.
ساخت سریال با هدف سرگرمی اصلا بد نیست
بیننده و اساسا عموم مردم به سبب دغدغههای روزمره اقتصادی و غیره، نیاز به سرگرمی دارد.
تولید مجموعهای عامیانه به مدد رعایت منطق روایت و خلق شخصیتهای توانمند و نیمچه کشمکشهای جذاب نه تنها بد نبوده که جامعه عمیقا محتاج آن است.
از سویی مخاطب نیز به این عرصه خوشبین شده و صنعت هنر هفتم با همه گونهها و متعلقاتش به سبب تزریق ثروت، تقویت میشود.
قسمت شانزدهم گیسو را از نماوا تماشا کنید
پایان پیام
نویسنده: نیما نعمتی زاده
خرید از سایتهای معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید