بنیاد ایفا به یاری زاگرس آمد

فرصتی دیگر برای کمک به خرید تجهیزات مهار آتش

بنیاد ایفا به یاری زاگرس آمد

به گزارش گلونی در فراخوان بنیاد ایفا آمده است:

این‌بار تصمیم گرفتیم با همکاری پایگاه خبری گلونی که یک رسانه محیط ‌زیستی مستقل است، برای نجات جنگل‌های زاگرس به یاری زاگرس‌بانان برویم.

برای کمک به زاگرس کلیک کنید

تغییرات اقلیمی و چرای بیش از حد دام، جنگل‌های ما را دچار پیری و کهن‌سالی کرده است. به عبارتی، دیگر درختان جوان و جایگزین را نمی‌توان در کوه‌ها مشاهده کرد و فقط شاهد جنگل‌های پیری هستیم که از دهه‌های دور به یادگار مانده است. در چند سال اخیر به طور مکرر شاهد آتش‌سوزی‌هایی عظیم هستیم و اگر چاره‌ای نیندیشم، چه بسا به زودی شاهد از بین رفتن سطح وسیعی از جنگل‌ها، خصوصا در زاگرس خواهیم بود.

گلونی در سال گذشته با کمپین “زاگرس در آتش” وارد میدان شد و توانست با جلب اعتماد مردم و مدافعان محیط‌ زیست، ۲۵۸ میلیون تومان برای ساخت و خرید تجهیزات فردی و تخصصی برای اطفای حریق در زاگرس جمع‌آوری کند و آن را در اختیار سازمان‌های مردم نهاد و محیط ‌زیستی، مردم بومی و سازمان‌های دولتی قرار دهد.

همچنین با برگزاری ده‌ها ساعت وبینار آموزشی با حضور استادان برجسته و کارشناسان برتر، برای آموزش اصول صحیح اطفای حریق به اعضای سازمان‌های مردم نهاد و اهالی منطقه، قدم برداشت.

این پایگاه امسال نیز قصد دارد با همراهی شما، از جنگل‌های زاگرس که وجودشان برای ایران عزیزمان یک نعمت خدادادی محسوب می‌شود پاسداری کند و از نابودی بیشتر محیط ‌زیست زیبای کشورمان جلوگیری کند. اما برای خرید و ساخت تجهیزات، آموزش مردم بومی و تجهیز داوطلبان اطفاکننده آتش در زاگرس، نیاز به جمع‌آوری سرمایه دارد که این امر بدون یاری شما بزرگواران ممکن نمی‌شود.

لیست تجهیزات مورد نیاز:

۱- دمنده

۲- آب‌پاش

۳- ساخت آتش‌کوب‌های ابداعی انجمن همیاران محیط زیست قلعه تُل که با لوله سبز تهیه می‌شود.

۴- تجهیزات فردی مانند پوتین‌های مخصوص که در آتش به راحتی نابود نشوند.

به امید روزی که تن هیچ درختی در آتش نسوزد و هیچ حیوان و گیاهی به خاطر یک شعله کوچک نابود نشود.

پایان پیام

کد خبر : 234164 ساعت خبر : 7:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=234164
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات