آتش سوزی منطقه حفاظت شده مله گاله مهار شد

آتش سوزی منطقه حفاظت شده مله گاله به سرعت مهار شد

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس روز گذشته، جمعه، هشتم مرداد در ارتفاعات تنگ خانی واقع در منطقه حفاظت شده مله گاله آتش‌سوزی به وقوع پیوسته با همت مردم و نیروهای حفاظت محیط زیست مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز اظهار داشت: «آتش‌سوزی که در منطقه حفاظت شده مله گاله از ساعت ۶ عصر شروع شده بود پس از سه ساعت با تلاش فراوان و سرعت عمل تیم مهار آتش در ساعت ۹ شب کاملا مهار شد».

ابراهیم حیدری ضمن قدردانی از مردم محلی افزود: «در این آتش‌سوزی مردم محلی، طبیعت دوستان کراچ، مامورین یگان پاسگاه محیط‌بانی مله گاله و یگان اداره شیراز حضور داشتند.

علاوه بر آن پرسنل یگان شیراز و پاسگاه محیط‌بانی تا صبح در منطقه به منظور پایش و جلوگیری از اشتعال مجدد آتش در منطقه حضور داشتند».

منطقه حفاظت شده مله گاله

مله گاله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز در استان فارس ایران است.

این روستا در دهستان سیاخ دارنگون قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر (۳۶ خانوار) بوده است.

مله گاله روستایی با بیش از ۸۵۰ سال قدمت وجنگل‌های بسیار زیبا ومناظر طبیعی فوق‌العاده و آب و هوای منحصر به فرد و مردمانی خونگرم از قدیمی‌ترین و زیباترین روستاهای کوهمره در استان فارس و در ۷۰ کلیومتری شهر شیراز می‌باشد، که منطقه‌ای محافظت شده با وسعتی بیش از ۵۲ هزار کیلومتر مربع با نام (منطقه محافظت شده مله گاله) در جغرافیایی محیط زیست کشور عزیز ایران ثبت شده است.

منطقه ماله گاله (مله گله) با هدف حفاظت از رویشگاه‌های جنگلی طی مصوبه شماره ۱۹۳ شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) مورخ ۱۳۷۸/۱۰/۱۵ با وسعت ۵۱۹۵۴ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.

روستاهای زیادی از دهستان کوهمره سرخی و دهستان سیاخ دانگون در این منطقه واقع شده است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238497 ساعت خبر : 11:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238497
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات