احتمال قحطی در افغانستان به دلیل تحریم های ضد طالبان

احتمال قحطی در افغانستان به دلیل تحریم های ضد طالبان

به گزارش گلونی طبق اخبار کانال پامیرنیوز دریاره قحطی در افغانستان، آندری کورتونوف مدیرکل شورای روابط بین‌الملل روسیه روز دوشنبه به تاس نیوز گفت: «ممکن است افغانستان تحت حاکمیت طالبان با بحران غذایی روبرو شود، زیرا این جنبش تحت تحریم برخی کشورها و سازمان ملل متحد است!»

او  اظهار داشت: «طالبان نه تنها تحت تحریم‌های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا هستند بلکه تحت تحریم‌های سازمان ملل متحد نیز قرار دارند. به همین دلیل است که به قدرت رسیدن طالبان ممکن است به این معنا باشد که این تحریم‌ها می تواند به کل کشور گسترش یابد و مشکلات جدی غذایی را به دنبال داشته باشد!»

به گفته این کارشناس، آمار سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کمک‌های سالانه به افغانستان حدود پنج میلیارد دلار آمریکاست، اما این مبلغ برای برآوردن نیازهای مردم این کشور کافی نیست!

کورتونوف افزود: «اعتقاد بر این است که حداقل مبلغ مورد نیاز افغانستان برای حفظ نهادهای اجتماعی اساسی برای جلوگیری از گرسنگی در برخی مناطق بالغ بر یک میلیارد دلار در ماه است، یعنی ۱۲ میلیارد در سال! رشد جمعیت در افغانستان یکی از بالاترین‌ها در جهان و امید به زندگی در پایین‌ترین حد است. حدود نیمی از کودکان زیر پنج سال افغان دچار سوءتغذیه هستند!»

او خاطرنشان کرد: «علیرغم اینکه هنوز مسئله تامین مواد غذایی بیشتر برای افغانستان حل نشده است، برخی از کشورها مانند چین به کمک خود به افغانستان ادامه می‌دهند. اما برای جلوگیری از بحران غذایی و بحران‌های حقوق بشری، به موضع منسجم جامعه بین‌المللی نیاز است!»

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247532 ساعت خبر : 11:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247532
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات