راهکارهایی برای رفع مشکلات وای فای

راهکارهایی برای رفع مشکلات وای فای

به گزارش گلونی محمدجواد آذر‌ی‌جهرمی در کانال تلگرامش نوشت:

«اگر با مشکلاتی در استفاده از WiFi مواجهید، متن زیر را بخوانید.

بسیاری از مودم‌های WiFi خانگی از باند فرکانسی ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنند. این باند فرکانسی، یک باند آزاد محسوب می‌شود که فعالیت در آن نیاز به اخذ مجوز ندارد.

از سویی برخی از کسب و کارها که شبکه‌ آن‌ها باید از سایر فرکانس‌ها استفاده کنند، به دلایل متعدد، فعالیت خودشان را به این باند عمومی منتقل کردند. دلایل دیگری هم وجود دارد که این باند عمومی را آلوده (نویزی) کرده و باعث می‌شود که کیفیت WiFi در مناطق پرجمعیت با اختلال‌هایی مواجه شود.

اگر در محیط پرجمعیتی ساکن هستید و با قطعی مکرر WiFi منزل یا محل‌کارتان مواجهید یا پینگ شما بر روی WiFi نوساناتی دارد که قبلا تجربه نکردید، «ممکنه» شما با عوارض آلودگی باند ۲/۴ مواجه باشید. (صد البته این موضوع با اختلالات احتمالی خدمات اینترنت اپراتورها ارتباطی ندارد و آن بحث متفاوتی است که باید رسیدگی شود)

راهکارهایی برای رفع مشکلات وای فای

پیشنهاد می‌کنم برای رهایی از مشکلات آلودگی باند ۲/۴، اقدامات زیر را انجام بدهید:

۱.تلویزیون یا کنسول یا لپ‌تاپ شخصی‌تان را در صورت امکان با کابل شبکه به مودم متصل کنید.

۲. اگر مودم شما مجهز به باند ۵/۸ گیگاهرتز است، آن را فعال کنید و با SSID مودم که معمولا با عبارت ۵G نمایش داده می‌شود، به WiFi متصل شوید.

۳. اگر مودم شما باند ۵/۸ ندارد و توانایی خرید مودم جدید دارید، بهتر است مودم جدید تهیه کنید، البته توجه داشته باشید که طول برد باند ۵/۸ کمتر از باند ۲/۴ است.

۴. حتما با استفاده از سایت با این نشانی از کیفیت اینترنت شرکت‌های مختلف در محل زندگی‌تان مطلع بشوید. بدون تعارف شرکتی که کیفیت خدماتش نامناسب است را کنار بگذارید. این کار شما پیام لازم را به مدیران آن شرکت‌ها می‌دهد که باید کیفیت خدمات‌شان را در محل زندگی شما ارتقا بدهند.

اگر احساس کردید این پیام برای شما مفید بود، آن را برای دیگران باز ارسال کنید تا مشکل احتمالی تعداد بیشتری از شهروندان حل شود».

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 263025 ساعت خبر : 10:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=263025
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات