وزش باد شدید همراه با باران در کشور؛ هشدار هواشناسی

وزش باد شدید همراه با باران در کشور؛ هشدار هواشناسی

به گزارش گلونی هشدار نارنجی به این معناست که احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی را مختل کند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد.

افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

مسئولین نیز باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند؛ از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، سازمان‌های آب منطقه‌ای، هلال‌ احمر، ادارات کل راه و شهرسازی.

وزش باد شدید همراه با باران

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۰۹

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۲

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک موقت.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۰: خراسان شمالی، گلستان، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران، اردبیل، زنجان، نیمه غربی اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات سمنان، لرستان،

یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۱: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان، قزوین،

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۲: گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، خیزش گرد و خاک موقت و کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در تردد بین شهری، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم چرای دام، عدم سم پاشی در مزارع.

شروع فعالیت سامانه بارشی
شروع فعالیت سامانه بارشی

اخبار هواشناسی را از این لینک بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267219 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267219
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات