سریال یاغی؛ جبری که سرنوشت رقم می زند

سریال یاغی؛ جبری که سرنوشت رقم می زند

به گزارش گلونی اولین قسمت سریال یاغی، جدیدترین اثر محمد کارت پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت، در پلتفرم فیلیمو منتشر شد.

محمد کارت اینبار پس از کسب تجربه در حوزه مستندسازی اجتماعی و همچنین ساخت فیلم‌های بلند و کوتاه داستانی، به سراغ محصولی با تم درد و رنج قشر ضعیف جامعه رفته و اغراق نیست اگر با دیدن همین یک قسمت بگوییم که هر پنجشنبه با بخشی از حقایق پنهان و نادیده گرفته شده بخشی از اجتماع خود روبرو خواهیم بود.

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این سریال پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری،‌ نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، آبان عسکری، مهدی حسینی نیا، مه لقا باقری و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

یاغی داستان زندگی پسری به نام جاوید است که برای داشتن شناسنامه و هویت دست به هرکاری می‌زند تا بتواند خود را از محیط آلوده زندگی‌اش جدا و با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج کند.

نقطه اشتراک اکثر شخصیت‌های این سریال، زیست در محیطی یکسان است که خواسته و ناخواسته بر سرنوشت هریک اثر گذاشته و کاراکترهای سیاه و خاکستری این اثر را شکل می‌دهد.

از لحاظ فنی محمد کارت با وجود تنها یک اثر بلند سینمایی در کارنامه کاری‌اش(شنای پروانه) به خوبی بر قاب‌بندی‌های سینمایی در هر صحنه واقف بوده و در قسمت‌هایی از اثر، دوربین بار انتقال درام قصه را بر دوش می‌کشد.

برای مثال می‌توان به صحنه دزدی ابتدایی فیلم اشاره کرد که کارگردان با ایجاد پلان‌های کوتاه و ترکیب نماهای دور و نزدیک از این ماجرا، داستان را با شروعی مهیج و دلهره‌آور همراه کرد و توانست این ریتم را تا آخر یک ساعت و نیم اولین اپیزود حفظ کند.

از جهت محتوایی نیز این سریال، در ظاهر به پیچ‌و‌خم‌های زندگیِ این کاراکتر که جبر زندگی از او یک یاغی می‌سازد خواهد پرداخت. در باطن اما، قصه‌های زیاد فرعی از آدم‌های ناهمگون دارد که محمد کارت از بازیگران و نابازیگران برای به تصویر کشیدن زجرهای زندگی انسان‌های گرفتار در چنگال محیط زیست خود، بهره برده است.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: فاطمه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268446 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268446
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات