برومند نجفی را یک نفر نکشت

برومند نجفی را یک نفر نکشت

به گزارش گلونی بهمن ایزدی در اینستاگرامش نوشت:

دیروز به جای رهایی محیط‌بان برومند نجفی از زندان و اعدام، در کمال ناباوری شاهد جان باختن محیط‌بان بیستون بودیم.

تراژدی که با در نظر گرفتن فرصت بیشتری می‌شد به جای بوی باروت با بوی گلی خاتمه یابد.

شاید در این واقعه تلخ در نگاه اول هر یک از طرفین ماجرا و ضارب را مقصر بدانیم. اما بیش از همه انفعال سیاستگذاران محیط زیست در خصوص عدم وجود حمایت‌های قانونی از جامعه محیط‌بانان و سهل‌انگاری‌شان در مدیریت همه جانبه و مبتنی بر اصول اخلاقی، موجب بروز چنین رویدادهای تلخی است.

رویداد تلخِ مسبوق به سابقه که بدون درک صحیحی از تمامی جوانب اتفاقات ناگوار پیش آمده در امور حفاظت از مناطق چهارگانه، باز هم با بی‌اعتنایی، اصرار بر پوییدن مسیر غیر اصولی دارند.

از جمله پیش زمینه‌های واقعه هولناک کرمانشاه به این دلیل بود که جامعه و دست‌اندرکاران به طور منطقی و بی‌طرفانه صدای خانواده فلاحی را نشنیدند و حقوق بایسته برومند نجفی و خانواده‌اش را به درستی رعایت نکردند.

مسئله‌ای که داشت با سازش تمام می‌شد، شوربختانه با صدای گلوله پایان پذیرفت. چرا سردمداران سازمان محیط زیست نخواستند در ماجرای مصیبت‌بار بیستون به جد از دستاورد تلاش‌های موفقی که قبلاً در این زمینه به آزادی سه محیط‌بان در حال قصاص و فرزند جوانِ محیط‌بان دیگری ختم شد، بهره ببرند.

البته نباید در محدودیت‌های ایجاد شده و در خلاء حضور رسانه‌های مستقل و رئال که زمینه یکه‌تازی را برای بیانات غیر منطقی و احساسی برخی از افراد کم‌اطلاع و همچنین یک سویه‌نگر و همچنین ایجاد فضای ملتهب توسط سردمداران برخی از صفحات مجازی که به طور خودجوش یا به صورت سیستماتیک از جایی دستور می‌گرفتند و فضای ملتهبی را به وجود آوردند از یاد ببریم.

آنهایی که با قلب واقعیات و بیشتر برای جلب توجه کردن، از واقعیات موجود فاصله گرفتند و موجبات شکاف ژرف بین طرفین پرونده گردیدند.

سعی می‌شود در آینده توسط متخصصین حوزه‌های اجتماعی، حقوقی، روانشناختی و کارشناسان طبیعت، تراژدی هولناک بیستون مورد مطالعه و واکاوی قرار گیرد تا بهتر متوجه خطای انسانی در مدیریت مصالحه‌آمیز تراژدی هولناک بیستون باشیم.

به خانواده محترم نجفی و سایر منسوبان آن عزیز پرکشیده، جامعه شریف محیط‌بانان و کنشگران طبیعت، رهیدن محیط‌بان برومند نجفی را تسلیت عرض می‌کنم.

محیط‌ بان برومند نجفی به قتل رسید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 272893 ساعت خبر : 11:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=272893
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات