خانواده برومند نجفی از قصاص گذشتند

خانواده برومند نجفی از قصاص گذشتند

خانواده برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی از قصاص گذشتند.

به گزارش گلونی در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، جمعی از بزرگان و ریش سفیدان طوایف برگزار شد خانواده مرحوم برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی از خون عزیز خود گذشتند.

برومند نجفی محیط‌بان کرمانشاهی در جریان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اعاده دادرسی پرونده (متهم شدن برومند نجفی به قتل یک شکارچی غیرمجاز) توسط پدر مقتول در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه به شهادت رسید.

پس از جلسه دادگاه، محیط‌بان برومند نجفی به همراه یک سرباز در حال خارج شدن از ساختمان دادگاه بود که با تجمع اقوام مقتول روبه‌رو می‌شود و در نهایت با تیراندازی پدر مقتول به «برومند نجفی» و سرباز همراه او، محیط‌بان نجفی فوت شد و سرباز همراه او، راهی بیمارستان شد.

خانواده برومند نجفی از قصاص گذشتند

احمد بحری محیط بان استان قم در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«خبر کوتاه بود و شوک آور!
خانواده مرحوم برومند نجفی درس بزرگی به همه ما داد، درود به شرفشون.

وقتی همه به دنبال ردپایی از قاتل بودیم و کلی بد و بیراه نثارش می‌کردیم خانواده برومند نجفی در فکر بخشش بود.

واقعاً چگونه انسان به این مقام شایسته می‌رسد که در فضای خشم و کینه با دلی آسوده قاتل فرزندشان را ببخشد.

قصه برومند نجفی را حتماً می‌دانید؛ دو سال پیش در پی تعقیب یک خودرو که به برومند و همکارش گزارش شده بود شکارچی هستند به اشتباه گلوله‌ای شلیک می‌کند که از عقب خودروی در حال حرکت جان یکی از سرنشین‌‌ها گرفته می‌شود، آثاری از شکار در خودرو یافت نمی‌شود، محیط بان به قصاص محکوم می‌شود، مادر مقتول دق می‌کند، پرونده در دیوان عالی کشور برگشت می‌خورد برای قضاوت مجدد.

برخی مسئولین هیجان‌زده شادی می‌کنند، طرفداران محیط زیست غوغا به پا می‌کنند و به خانواده مقتول فشار می‌آورند، دوباره برخی از مسئولین در دفاع از محیط بان اظهارنظر نسنجیده می‌کنند، تلاش ریش سفیدان برای اخذ رضایت بی‌نتیجه‌ می‌ماند، پدر مقتول تحت فشار، دادگاه تجدیدنظر قصد دارد محیط بان را تبرئه کند، پدر درمانده تر از گرفتن حقش، یک اسلحه کلاشینکف پیدا می‌کند و بعد از جلسه دادگاه در مقابل دادگستری محیط بان را به رگبار می‌بندد…

پدر که حالا قاتل نام دارد متواری می‌شود، ماه‌ها دور از دید همگان، همه به دنبال دستگیری و اعدام وی بازهم مسئولین و اظهارنظر و تهدید و پاشیدن بذر کینه… و امروز این خبر همه را در شوک بزرگی فرو برد.

باید اعتراف کنم من هم در همان ایام تحت تأثیر جو، کینه پراکنی کردم اما در پاییز امسال با اتفاقاتی که در کشور افتاد متحول شدم.

چندین استوری هم گذاشتم باب اینکه جان هموطنان را عزیز بشماریم و بی‌دلیل جان کسی را نگیریم، مردم تمام دارایی این وطن هستند.

حفاظت از طبیعت بدون مردم محلی هیچ ارزشی ندارد. پس اسلحه را روی مردم نگیریم.

تصمیم گرفتم از این پس برای حمایت از حقوق مردم مخصوصاً مردمی که گوش شنوایی برایشان نیست و به جایی وصل نیستند هرچه در توان دارم تلاش کنم، چه با نوشتن چه با عمل.

وقتی طرفِ مردم باشی مخصوصاً مردمِ مظلوم خداوند به آدم انرژی خاصی می‌دهد، زندگی آدم دگرگون می‌شود، وقتی آدم پا روی رفتارهای دورویی و محافظه کاری بگذارد خدا دستش را می‌گیرد، وقتی خط خودت را از ظلم جدا کنی و از همه چیزت بگذری خداوند پشتیبان و وکیل تو خواهد بود.

امیدوارم برداشت درستی از دلنوشته‌های امشبم داشته باشید، قصد ندارم کسی را این میان مقصر معرفی کنم چون همه ما به نوعی مقصر اینچنین اتفاقاتی در جامعه هستیم.»

محیط‌ بان برومند نجفی به قتل رسید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 275913 ساعت خبر : 9:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=275913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات