پایتخت گردشگری ترکیه

پایتخت گردشگری ترکیه

استانبول یکی از شهرهای معروف گردشگری جهان است. مسافران و گردشگران زیادی در روزها و ماه‌های مختلف سال به این شهر زیبا سفر می‌کنند تا روزهای خوشی را به خاطرات سفرهای خود اضافه کنند.

اگر بررسی کوتاهی درباره تورها و پروازهای ایران داشته باشید متوجه تعداد و تنوع بالای بلیط تهران استانبول می‌شوید.

همسایگی ایران با ترکیه فضایی را فراهم کرده است که ایرانی‌ها به‌راحتی بتوانند به شهرهای مختلف این کشور سفر کنند.

در این مقاله قصد داریم درباره یکی از شهرهای زیبا و دیدنی ترکیه که توانسته مسافران زیادی را به خود جذب کند، توضیح دهیم.

اگر قصد سفر خارجی دارید یا دوست دارید اطلاعاتی درباره استانبول داشته باشید حتما این مقاله را بخوانید و آن را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید.

درباره استانبول

استانبول شهری زنده و پر از رنگ‌های جذاب است. مسافران زیادی در روزهای مختلف سال به ترکیه و به‌خصوص استانبول سفر می‌کنند. برای توضیح بهتر این موضوع کافی است سری به خیابان‌های استانبول بزنید و متوجه تعداد زیاد مسافران و گردشگران شوید.

استانبول برای ایرانی‌ها هم مقصد محبوبی است و شما به راحی امکان رزرو انواع تورهای استانبول را از شهرهای مختلف ایران دارید. سایت علی بابا می‌تواند مرجع خوبی برای بررسی تورهای استانبول باشد.

علی بابا تورهای خوبی را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد. همین حالا می‌توانید سری به سایت بزنید و تورهای استانبول را در آن بررسی کنید. استفاده از سایت علی بابا ساده است. کافی است به صفحه اصلی مراجعه کنید تا به‌راحتی مواردی که می‌خواهید را در سایت ببینید و از همان‌جا رزرو کنید.

در قسمت‌های بعدی این مقاله سعی داریم شهر استانبول را بیشتر بررسی کنیم تا آن را بیشتر بشناسید.

اگر قصد خرید بلیط تهران استانبول یا مسیر عکس آن را دارید بهتر است هرچه زودتر بلیطی که می‌خواهید را بخرید.

بهتر است این مقاله را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید.

پایتخت گردشگری ترکیه
پایتخت گردشگری ترکیه

سفر به استانبول

استانبول با یک پا در شرق و پای دیگر در غرب، با ترکیبی جذاب از مناظر، صداها و رنگ‌ها، شهری عالی برای سفر و گردشگری است. مساجد باشکوه، کلیساها، موزه‌های جذاب و کاخ‌های سلطان‌ها را در این شهر می‌بینید یا می‌توانید به آب‌های بسفر بروید و از تماشای صحنه‌هایی بی‌نظیر لذت ببرید.

بلیط تهران استانبول بخرید و در خیابان‌های بازار بزرگ کاوش کنید یا از عطرهای فوق‌العاده بازار ادویه مصر لذت ببرید. گالری‌های هنری شیک، رستوران‌های درجه یک و کلوپ‌های شبانه‌ را در استانبول کشف کنید.

همه آنها اینجا در یک دیگ ذوب جذاب از یک شهر بزرگ قرن بیست و یکمی هستند. شهری را ببینید که خانه سه امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی بوده است و ترکیب منحصر‌به‌فردی از مکان‌های مسیحی و اسلامی را در خود جای داده است.

شما با سفر به استانبول می‌توانید کاشی‌های ایزنیک را در مسجد آبی مشهور جهان ببینید، از عظمت ایاصوفیه لذت ببرید و در حرم‌سرا و نمایشگاه‌های خانه سلطان‌های عثمانی، کاخ توپکاپی گردش کنید.

همچنین در برنامه سفر شما باید نقاشی‌های دیواری بیزانسی منحصربه‌فرد موزه Kariye، شاهکار معمار عثمانی سینان، مجموعه مسجد سلیمانیه مشرف به شاخ طلایی و برج گالاتا جنوا با چشم‌اندازهای پانوراما از همه شهر باشد.

پایتخت گردشگری ترکیه
پایتخت گردشگری ترکیه

جاذبه‌های سفر به استانبول

برای کسانی که واقعا می‌خواهند فرهنگ بومی را درک کنند و جمعیت توریستی را پشت سر بگذارند، مکان‌های بی‌نظیر زیادی در استانبول وجود دارد. مجموعه مسجد ایوپ در بالای شاخ طلایی را کاوش کنید، با قدم‌زدن در گورستان باستانی آن که دامنه تپه را در آغوش گرفته است، مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر را به شما هدیه داده می‌شود.

یک سفر کوتاه در تنگه بسفر با یکی از کشتی‌های پرمخاطب شهر، شما را به Uskudar می‌رساند، شهری شلوغ با بسیاری از معماری‌های مهم عثمانی و خرید غذاهای عالی.

اگر می‌خواهید به نقاط دورتر بروید، دهکده‌های بسفر چیزهای زیادی برای ارائه دارند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: خانه‌های چوبی عثمانی و محیط روستای آرناووتکوی، قلعه روملی حصار با چشم‌اندازهای فراموش‌نشدنی آب، غذاهای دریایی تازه و پیاده‌روی در Anadolu Kavagi در دهانه دریای سیاه.

استانبول شهری پر انرژی و جوان در سال‌های اخیر شناخته شده است. استانبول با مکان‌هایی مانند موزه مدرن استانبول و مکان تفریحی بابل با کنسرت‌های زنده‌اش، نام خود را در صحنه هنر و فرهنگ معاصر به دست آورده است.

بی اوغلو محله قدیمی اروپایی شهر، پر از کافه‌ها، هنرمندان خیابانی و جوانان به‌روز است. شما با سفر به استانبول می‌تواند همه جاذبه‌ای شهرهای مختلف را داشته باشید و سفر کاملی را تجربه کنید.

غذاهای ترکی در استانبول

غذاهای ترکی از غذاهای عالی جهان هستند و در سرتاسر استانبول به‌وفور یافت می‌شوند. با رستوران‌ها و غذاخوری‌های بسیار متنوع و غذاهای خوشمزه خیابانی تازه، گرسنه ماندن در این شهر غیرممکن است.

برای کسانی که ترجیح می‌دهند خودشان آشپزی کنند، بازارهای ماهی صیدهای تازه روز را ارائه می‌دهند و انواع طعم‌دهنده‌ها در بازار ادویه مصری وجود دارد.

در همه قسمت‌های شهر می‌توانید با مردم محلی که از بازارهای هفتگی و فروشگاه‌های محلی خود برای غذاهای ترکی بازدید می‌کنند، تعامل داشته باشید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 278000 ساعت خبر : 8:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=278000
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات