برترین مقاصد گردشگری ایران

برترین مقاصد گردشگری ایران

ایران به‌عنوان یکی از کشورهای باستانی در جهان، شهرهای غنی و زیبایی را در خود دارد. سالانه مسافران و گردشگران زیادی با انواع وسایل نقلیه، خود را به شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، یزد، رشت و … می‌رسانند؛ شهرهایی که هرکدام هویت مخصوص به خود را دارند. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای بازدید از این مقاصد گردشگری، خرید بلیط اتوبوس vip از اسنپ تریپ است.

برترین مقاصد گردشگری ایران

اصفهان

سیاحان باستانی قرن‌ها است که اصفهان را «نصف جهان» می‌نامند. هنوز هم اصفهان یک موزه زنده واقعی است و قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های بازار یا میدان نقش‌جهان، بسیار لذت‌بخش است.

این شهر نماد دوره صفویه محسوب می‌شود. اصفهان در زمان شاه‌عباس کبیر، پایتخت ایران شد. از آن دوران، دستور ساخت بسیاری از شگفتی‌های معماری داده شد.

معروف‌ترین مکان‌های دیدنی در میدان نقش‌جهان قرار دارند که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی قاپو و بازار اصفهان در این منطقه قرار دارند.

اما اصفهان مکان‌های بسیار دیگری نیز دارد که از زیبایی‌های معماری به شمار می‌آیند؛ مانند کاخ‌های چهل‌ستون و هشت‌بهشت و همچنین کلیسای وانک. برای خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان کلیک کنید.

رشت

رشت که در کنار دریای خزر قرار دارد، جمعیتی حدود ۹۵۰ هزار نفر دارد. این شهر که توسط دلتای حاصلخیز رودخانه سفیدرود احاطه شده است، از نظر تنوع غذایی در جهان شهرت دارد.

شهر رشت به دلیل برخورداری از تنوع غذایی و فعالیت مدارس آشپزی در آن، از سوی سازمان یونسکو در سال ۲۰۱۵ لقب شهر خلاق غذا را دریافت کرد. این شهر بالغ بر ۱۷۰ نوع غذا را تاکنون معرفی کرده است.

یکی از زیباترین جاهای دیدنی رشت، تالاب عینک است که بزرگ‌ترین تالاب شهری در کشور و دومین تالاب بزرگ استان گیلان به‌حساب می‌آید.

از دیگر مناطق زیبای این شهر می‌توان به پارک جنگلی سراوان، بازار روز رشت، خانه میرزاکوچک خان جنگلی، مسجد صفی، کاروانسرای شاه‌عباسی و عمارت کلاه‌فرنگی رشت اشاره کرد.

با خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ می‌توانید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

شیراز

بسیاری از مسافران خارجی، شیراز را زیباترین شهر ایران می‌دانند.

شیراز به‌عنوان مرکز استان فارس، یکی از لطیف‌ترین شهرهای ایران است که به شهر باغ‌ها معروف است. برخی از باغ‌های معروف شیراز شامل باغ ارم، باغ شاپوری، باغ نارنجستان قوام، باغ جهان‌نما و … می‌شوند. این فضاهای سبز در فصل بهار با گل‌های بهارنارنج، رز و دیگر گل‌ها شهر را زیبا می‌کنند.

شیراز همچنین به خاطر فضای دل‌نشین و مردم خوش‌برخورد و مهربان خود معروف است. علاوه بر این، مکان‌های تاریخی زیادی در شیراز وجود دارند که از دیدنی‌های ایران هستند. از جمله این مکان‌ها می‌توان به مسجد صورتی (نصیرالملک)، آرامگاه حافظ و سعدی و مجموعه وکیل (بازار، حمام و مسجد) اشاره کرد.  یکی دیگر از برتری‌های شیراز، نزدیکی آن به معروف‌ترین مکان دیدنی کشور یعنی تخت جمشید است.

با خرید بلیط اتوبوس vip از اسنپ تریپ سفر جاده‌ای شما راحت و آسوده خواهد بود.

در این سامانه می‌توانید برای همه شهرهای کشور بلیط تهیه کنید. خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ تنها چند دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت.

یزد

یزد یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری در ایران به‌حساب می‌آید. بافت تاریخی این شهر به طور کل در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. با قدم زدن در این بخش‌های یزد می‌توان به دل افسانه‌های هزار و یک شب سفر کرد. کوچه‌های باریک آن، هزارتوی جذابی را شکل می‌دهند که بازدیدکنندگان را به شگفتی‌های غیرقابل‌تصوری می‌برند.

از پشت‌بام‌های متعدد شهر، جایی که کافه‌های زیبایی ایجاد شده‌اند، می‌توان منظره خیره‌کننده شهر و صدها بادگیر آن را تحسین کرد.

یزد در واقع به خاطر بادگیرهایش معروف است که بلندترین آن‌ها در باغ دولت‌آباد قرار دارد. این شهر در شب نیز فضایی کاملا مسحورکننده دارد که باعث می‌شود به‌راحتی جایگاه خود را در بین زیباترین شهرهای ایران به دست آورد.

با خرید بلیط اتوبوس vip از اسنپ تریپ می‌توانید به‌راحتی به شهر زیبای یزد سفر کنید. در این سامانه، تمامی سفرهای جاده‌ای داخلی در دسترس شما قرار دارند. برای خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان به اسنپ تریپ مراجعه کنید.

کاشان

کاشان کمتر از ۳ ساعت با تهران فاصله دارد. این شهر کوچک، گوهرهای پنهان بسیاری را در خود جای داده است. دروازه کویر، مرکز تاریخی شهر، حال‌و‌هوایی شبیه به یزد دارد. نگین‌های کاشان، خانه‌های تاریخی آن هستند؛ خانه طباطبایی‌ها، بروجردی‌ها، عامری‌ها و عباسی‌ها از معروف‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

خانه‌های باشکوه دیگری نیز در این شهر وجود دارند که می‌توان از تماشای آن‌ها لذت برد. این خانه‌ها با تزئینات غنی خود متعلق به بازرگانان عصر جاده ابریشم بودند. همه آن‌ها دارای معماری و طراحی داخلی منحصربه‌فردی هستند که به بازدیدکننده احساس سفر در زمان را می‌دهد.

کاشان در اردیبهشت‌ماه برای جشن گلاب که هر ساله در این شهر و روستاهای کوچک اطراف برگزار می‌شود، لباس صورتی می‌پوشد. تن برگ‌های رز محمدی تقطیر می‌شود تا لطیف‌ترین گلاب را استخراج کند.

اگر قصد دارید با اتوبوس به کاشان سفر کنید یا اگر قصد خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ را دارید، تنها کافی است به وب‌سایت یا اپلیکیشن این مجموعه مراجعه کنید.

برترین مقاصد گردشگری ایران
برترین مقاصد گردشگری ایران

تبریز

مرکز استان آذربایجان شرقی در شمال غربی ایران، اغلب در زمره زیباترین شهرهای ایران نامیده می‌شود. تبریز که توسط کوه‌های سرسبز احاطه شده است، در فصل زمستان پوشیده از برف می‌شود و فضایی بسیار منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد.

جواهر تبریز، بازار تاریخی آن است که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه و میراث جهانی یونسکو است. تبریز به‌عنوان شهر باستانی جاده ابریشم، آثار تاریخی بسیار زیبایی دارد که قدمت آن‌ها به دوره‌های ایلخانی، صفویه و قاجاریه بازمی‌گردد. از جمله این مکان‌های دیدنی می‌توان به مسجد کبود، ارگ علیشاه و همچنین صومعه ارامنه اشاره کرد.

جمع‌بندی

ایران مملو از شهرهای زیبا و تماشایی است. برای سفر به هرکدام از شهرهای کشور، به‌صرف هزینه زیاد و تهیه بلیط هواپیما نیازی نیست. می‌توان با خرید آنلاین بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ، با صرف هزینه کمتر به سفر رفت. برای خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان کلیک کنید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 278184 ساعت خبر : 7:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=278184
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات