به این سوختگی افتخار می‌کنم

به این سوختگی افتخار می‌کنم

یک شکارچی غیر مجاز در هزارجریب بهشهر صورت یک محیط بان را سوزاند.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست مازندران، مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «چند نفر از نیرو‌های این یگان بعد از اطلاع از حضور چند شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات منطقه هزار جریب شهرستان بهشهر به منطقه اعزام شدند.»

او افزود: «ماموران یگان حفاظت یکی از این شکارچیان غیر مجاز را دستگیر کردند اما در حین دستگیری شکارچی با فلاسک چای داغ به محیط بان حمله می‌کند.»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: «اصابت فلاسک چای داغ به صورت محیط‌بان سبب می‌شود این محیط بان از ناحیه صورت و گردن دچار سوختگی شود.»

مسلم آهنگری با بیان اینکه دو قبضه سلاح غیر مجاز از این متخلفان کشف و ضبط شد، گفت: «شکارچی غیرمجاز با اتهام شکار غیر قانونی، حمله و آسیب به محیط بان تحویل مراجع قانونی شد.»

او افزود: «امروز با دادستان شهرستان بهشهر حضوری ملاقات داشتم و تقاضای اشد مجازات برای این متخلف شده است.»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: «ما تنها ضابط قضایی هستیم و نوع و میزان مجازاتی که برای شکارچی متخلف در نظر گرفته می‌شود به عهده قاضی پرونده است.»

حمید یاسمی، محیط‌بان آسیب دیده، در پستی نوشت:

«هیچ وقت فکرشو نمی‌کردم روزی چنین عکسی از خودم پست بذارم. از این اتفاق سه روز می‌گذره و تو این مدت هیچ وقت تمایل به پخش کردن عکسم نداشتم و به اصرار و پیشنهاد دوستان برخلاف میل باطنی عکس مصدومیتم رو‌پخش کردم.

با ضربه فلاسک چای و شکستن فلاسک به سرم این اتفاق برای من افتاد. چقدر یه شکارچی می‌تونه بی‌وجدان باشه که چنین کاری با یه انسان کنه.

چون پیجم کاری نیست خیلی از شما عزیزان حتی نمی‌دونید شغل من چیه. من یه محیط‌بانم با وجود چنین آسیبی همچنان به شغلم افتخار می‌کنم حتی اگه این جای سوختگی روی صورتم باقی بمونه.

به این سوختگی افتخار می‌کنم که برای آرامش و در امان ماندن حیات وحش چنین بلایی برام اتفاق افتاده.

از خودمون می‌گذریم و جان خودمون رو فدا می‌کنیم ولی نمی‌ذاریم حیات وحش ایران عزیزمون آسیبی ببینه.

ضمناً شکارچی دستگیر و‌ تحویل مراجع قضایی شد.»

پایان پیام

کد خبر : 278933 ساعت خبر : 10:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=278933
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات