پروین، خواننده غوغای ستارگان درگذشت

پروین، خواننده غوغای ستارگان درگذشت

به گزارش گلونی به نقل از انتخاب، پروین نوری‌وند (پروین) خواننده موسیقی ایرانی درگذشت. او با خواندن بیش از ۳۰۰ ترانه و آواز در دهه ۳۰ و ۴۰ کارنامه درخشانی از بهترین آهنگ‌ها و ترانه‌ها (همچون غوغای ستارگان، پیک سحری، درد عشق و انتظار، زمستان و … ) را دارد.

پروین در سال ۱۳۱۷ در تهران متولد شد، وی در ابتدا کارمند بانک بازرگانی (شاهنشاهی) بود و توسط همایون خرم و به کمک یکی از بستگان خود پا به عرصه هنر نهاد.

او با خواندن بیش از ۳۰۰ ترانه و آواز در دهه ۳۰ و ۴۰ کارنامه درخشانی از بهترین آهنگ‌ها و ترانه‌ها (همچون غوغای ستارگان، پیک سحری، درد عشق و انتظار، زمستان و … ) دارد.

پروین در طول فعالیت هنری خود همکاری مستمری با آهنگسازانی همچون همایون خرم، مرتضی حنانه، مرتضی محجوبی، جواد لشگری، انوشیروان روحانی و… را دارد.

این خواننده در سال ۱۳۵۳ از کار خوانندگی کناره‌گیری کرد و دیگر هرگز نخواند. او که‌ تا پایان عمر مقیم تهران بود، در سن هشتاد و پنج سالگی درگذشت.

گفتنی است «موسیقی»، زبان احساس ماست و کدامین تاریخ‌نویس است که بتواند دقیقاً لحظه تولد و تاریخ ورودش به زندگی انسان را بیان کند؟!

موسیقی ریتم و آهنگ درون خود ماست! حتا اگر خود نیز دستی بر آتش آهنگسازی نداشته باشیم، در هر لحظه از دقایق زندگی‌مان جذب نوع خاصی از موسیقی می‌شویم که به روحیات درونی‌مان نزدیک‌تر باشد.

این است که می‌گویند سواد موسیقایی می‌تواند به پالایش روح منجر شود.

آلبوم‌های موسیقی را به صورت قانونی از این لینک دانلود کنید

پایان پیام

کد خبر : 278596 ساعت خبر : 2:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=278596
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات