کتاب هایی که بیشتر از ۵۰ بار تجدید چاپ شده اند

کتاب هایی که بیشتر از ۵۰ بار تجدید چاپ شده اند

چاپ مجدد کتاب نشان از محبوبیت و کیفیت مطالب آن دارد؛ زیرا به‌خوبی نشان‌دهنده استقبال آن در بین خوانندگان است. همچنین چاپ چند باره کتاب این نکته را نیز متذکر می‌شود که کتاب دارای ارزش و ارتباط پایدار است و می‌تواند نسل‌های مختلف را به خود جذب کند.

عمدتاً کتاب‌هایی که چاپ چند باره را تجربه کرده‌اند نام‌شان در میان پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین آثار نیز دیده می‌شود. بنابراین نگاهی به کتاب‌هایی که بیش از ۵۰ بار تجدید چاپ شده‌اند، خالی از لطف نیست. وقتی یک کتاب با ۵۰ بار تجدید چاپ نام خود را ثبت می‌کند، به‌طوریقین حرف‌های زیادی برای مخاطب خواهد داشت.

کشتی پهلو گرفته؛ مهدی شجاعی

کتاب هایی که بیشتر از ۵۰ بار تجدید چاپ شده اند
کتاب هایی که بیشتر از ۵۰ بار تجدید چاپ شده اند

رمان مذهبی «کشتی پهلو گرفته» نوشته مهدی شجاعی است که اولین بار توسط نشر جوان در سال ۱۳۶۸ منتشر شده است. این کتاب یکی از آثار شاخص مهدی شجاعی و همچنین ادبیات ایران است که با قلمی خاص زندگی و مصائب زندگی بانوی آفتاب فاطمه زهرا (س) را در ۱۴ فصل و از زبان هر کدام از اطرافیان بانو روایت می‌کند.

قلم روان نویسنده و موضوع خاص و متفاوت کتاب، باعث شد که کتاب «کشتی پهلو گرفته» از ۵۰ بار تجدید چاپ عبور کند و به چاپ پنجاه و هشتم برسد. شایان ذکر است که تجدید چاپ این کتاب توسط دو انتشارات مدرسه و نیستان هنر انجام گرفته است. اگر جزو علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخ اسلام و رمان مذهبی هستید، خواندن این کتاب بی‌نظیر را از دست ندهید.

کتاب ‫پاییز فصل آخر سال است‌‫؛ نسیم مرعشی

پاییز فصل آخر سال است
پاییز فصل آخر سال است

کتاب دیگری که در لیست ۵۰ بار تجدید چاپ قرار می‌گیرید یک رمان ایرانی با نام «پاییز فصل آخر سال است» است. این کتاب نوشته نسیم مرعشی است و روایت سه زن به نام‌های روجا، لیلا و شبانه است. این کتاب که جایزه رمان برتر جلال آل احمد در سال ۹۴ را به خود اختصاص داده است، توسط نشر چشمه چاپ و تاکنون پنجاه و هفت بار تجدید چاپ شده است.

 نسیم مرعشی در این کتاب به سراغ زندگی خاکستری سه زن رفته است که امکان دارد هر کدام از آن‌ها در یکی از خانه‌های همجوارمان در حال زندگی باشند. در واقع این کتاب قصه‌ا‌ی واقعی از دل افراد جامعه است. اگر به یک رمان زنانه جذاب علاقه دارید، خواندن آن را پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب دا؛ خاطرات سیده زهرا حسینی

نمی‌شود صحبت از ۵۰ بار تجدید چاپ یک کتاب باشد و به سراغ کتاب «دا» نرفت. این اثر در سال ۱۳۸۷ توسط انتشارات سماوا منتشر شده است و رویکردی متفاوت به حوزه جنگ و خاطرات آن دارد. در این کتاب سیده زهرا حسینی خاطرات واقعی خود از جنگ تحمیلی را با زبانی ساده، بی‌آلایش و صادقانه روایت می‌کند.

اگرچه نوع نگارش نویسنده برای جذب مخاطب کافی است اما نکته‌ی که باعث شده «دا» نسبت به دیگر خاطرات جنگ تحمیلی بیشتر مورد استقبال قرار گیرد و به چاپ ۱۵۹ برسد، نگاه رئال و واقعی زهرا حسینی به جنگ و زندگی در خرمشهر است، در حالی که نویسنده در آن زمان فقط ۱۷ سال داشته است.

اگر می‌خواهید خاطرات جنگ را از دریچه‌ی دیگر بدانید، خواندن این کتاب را که تاکنون به چندین زبان مانند انگلیسی، ترکی، اردو و… ترجمه شده است، از دست ندهید.

خاطرات سفیر؛ نیلوفر شادمهری

اگر قصد مهاجرت دارید یا به آن فکر می‌کنید، لحظه‌ی در خواندن کتاب «خاطرات سفیر» تردید نداشته باشید. این کتاب که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، روایت یک دختر مسلمان ایرانی است که به‌عنوان دانشجو به فرانسه مهاجرت می‌کند.

این کتاب با لحنی خودمانی و دوستانه روایت می‌شود، به‌گونه‌ای که مخاطب به‌راحتی می‌تواند با دختر دانشجو همراه شود و از نگاه او ارزش‌ها و فرهنگ‌های متفاوت و همچنین چالش‌های زندگی در یک کشور اروپایی را به‌خوبی لمس کند.

شاید به خاطر همین لحن دوستانه و نگاه روشن‌بینانه و قلم جسورانه او به مقوله‌ی مهاجرت است که کتاب از ۵۰ بار تجدید چاپ گذشته و به چاپ هشتاد و هشتم رسیده است.

چراغ ها را من خاموش می‌کنم؛ زویا پیرزاد

چراغ ها را من خاموش می‌کنم؛ زویا پیرزاد
کتاب هایی که بیشتر از ۵۰ بار تجدید چاپ شده اند

دیگر کتابی که ۵۰ بار تجدید چاپ را پشت سر گذاشته و به چاپ شصتم رسیده است، رمانی ایرانی «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته زویا پیرزاد است.

این کتاب اولین بار در سال ۱۳۸۲ توسط نشر مرکز به چاپ رسیده و قصه یک زن خانه‌دار ارمنی ایرانی است که در جنوب ایران زندگی می‌کند. آن‌چه که باعث شده «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» به چاپ شصتم برسد، روایت جذاب نویسنده در زندگی روزمره، عادی و ساکت خانواده کلاریس (شخصیت اول قصه) است که ناگهان با ورود یک همسایه مرموز برای همیشه از بین می‌رود.

کتاب چندین جایزه از جمله جایزه ادبی یلدا، جایزه بهترین رمان سال بنیاد گلشیری و… را از آن خود کرده است و برای کسانی که به رمان ایرانی علاقه دارند، انتخاب جذاب خواهد بود.

کتاب تئوری موسیقی پرویز منصوری

«تئوری موسیقی» یکی از تأثیرگذارترین و محبوب‌ترین کتاب‌های تئوری موسیقی در ایران به شمار می‌رود که تاکنون بیش از ۵۰ بار تجدید چاپ شده است.

این کتاب ابتدا توسط انتشارات چاووش در سال ۱۳۷۰ منتشر شد و سپس انتشارات کارنامه تجدید چاپ آن را برعهده گرفت. کتاب «تئوری بنیاد موسیقی» که به‌عنوان کتاب برگزیده سال ۷۱ نیز معرفی شده است؛ نگاهی جامع و منظم بر اصول و مفاهیم تئوری موسیقی دارد و به آموزش ساده موسیقی و موضوعاتی مختلفی مانند نت‌نویسی، مقیاس‌ها، فواصل، آکوردها، هارمونی، ملودی، ریتم، نت‌خوانی، فرم و سبک می‌پردازد.

علاوه بر این نویسنده در این کتاب مثال‌ها و تمرین‌هایی از ژانرها و دوره‌های مختلف تاریخ موسیقی، مانند کلاسیک، فولک، پاپ و جاز نیز آورده است.

این کتاب به زبانی کاملاً سلیس و ساده نوشته شده و برای کلیه‌ی دانشجویان موسیقی از مبتدی گرفته تا پیشرفته بسیار مناسب است و به عنوان مرجعی برای آموزش تئوری موسیقیِ هنرجویانی که به تازگی آموزش پیانو و یا آموزش گیتار را شروع کرده‌اند نیز استفاده می‌شود.

آگهی در گلونی

کد خبر : 278789 ساعت خبر : 8:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=278789
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات