فصل جدید زخم کاری و بازگشتی بی رمق

فصل جدید زخم کاری و بازگشتی بی رمق

به گزارش گلونی فصل نخست مجموعه زخم کاری در ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ به نمایش درآمد و حالا پس از دو سال مهدویان با فصل دوم این سریال از سرگذشت کاراکتر‌های زخم‌خورده‌اش روایت می‌کند.

انکار کردنی نیست که فصل نخست این سریال در زمان پخش خود نسبت به دیگر سریال‌های نمایش خانگی گردوخاک زیادی به پا کرد و توانست مخاطبین زیادی را به پلتفرم پخش این مجموعه جذب کند.

حالا اما با پخش اولین قسمت از فصل دوم زخم‌کاری همه‌چیز متفاوت به نظر می‌رسد و اینطور که این قسمت نشان داد، توقع کیفیتی همچون فصل اول را داشتن، انتظاری بی‌جا و بی‌مورد است.

در فصل اول زخم کاری و پس از حذف شخصیت‌های بیشمار از داستان، فصل دوم به گونه‌ای آغاز شد که میثم مالکی به جای پدرش بر میز ریاست هلدینگ ریزآبادی چنبره زده و درست برعکس مادر، به دنبال دفع آفت دشمنان همیشگی مالک مالکی است که در این بین سر و کله آدم‌های جدید با قصه‌های تازه به داستان باز می‌شود.

از جمله عواملی که به عنوان ضعف قسمت اول دیده شد و قطعا نیز ادامه دارد، ضعف در شخصیت‌پردازی و در رأس آن بازی ضعیف مرتضی امینی‌تبار در ایفای نقش میثم مالکی است که حالا به عنوان شخصیت اول قصه به تنِ سریال زار می‌زند. (فارغ از صحنه‌هایی که در بازنمایی اَکت و لحن مالک موفق بوده است).

اگر به دنبال دیگر ضعف‌های محتوایی این مجموعه باشیم بی‌شک تحلیل شخصیت سمیرا از باب روانکاوانه نشان خواهد داد که آنچه فیلمنامه‌نویس در این سریال از یک فرد دو قطبی به نمایش می‌گذارد غیرطبیعی بوده و نمی‌تواند بیننده را با خود همراه کند.

البته این ناپختگی در پرداخت شخصیت تنها منحصر به کاراکتر سمیرا نیست و این تزلزل در شخصیت منصور (منصور به عنوان قاتلِ مالک در صحنه‌های بازجویی ضعف زیادی از خود نشان می‌دهد که این مورد متناقض با انسانی است که می‌تواند دستور قتل کسی را بدهد) نیز دیده می‌شود.

این سریال را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر قسمت‌های سریال زخم کاری را در این لینک بخوانید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

کد خبر : 279661 ساعت خبر : 11:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=279661
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات