سومین سال کم بارش در ایران

سومین سال کم بارش در ایران

به گزارش گلونی رضا ساکی نوشت:

«همه مردم ایران باید در جریان این گزارش قرار بگیرند.

با پایان یافتن شهریور، سال آبی هم تمام شد و حالا سازمان هواشناسی کشور گزارش داده که این سال آبی با کاهش بیست درصدی بارش، نسبت به بلندمدت تمام شد.

خشک‌ترین استان خراسان رضوی است و بعد تهران، قزوین و سمنان در بدترین شرایط بوده‌اند و البته مهم است که بدانید وضعیت اغلب استان‌ها قرمز است.

پس سه سال گذشته سه سال سخت و کم‌آب برای فلات ایران بوده است. در سال آبی گذشته، سیل جان ده‌ها نفر از هم‌وطنان ما را گرفت و خانه‌های بسیاری را ویران کرد اما کشور همچنان دچار خشکسالی است.

بدیهی است که ما مردم وظیفه داریم که در زندگی شخصی مصرف آب را مدیریت کنیم اما مقابله با خشکسالی به تنهایی از عهده ما خارج است و نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت در سطوح بالاست.»

سومین سال کم بارش در ایران

گفتنی است طبق اخبار منتشر شده رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: «سال آبی با کاهش ۲۰ درصدی بارش نسبت به میانگین‌های بلند مدت به پایان رسید و سومین سال متوالی کم بارش کشور را رقم زد.

توزیع بارش سال آبی گذشته در همه نقاط کشور یکسان نبود به طوری که بدترین شرایط در حاشیه شرقی کشور به خصوص در استان خراسان رضوی رخ داد.

علاوه بر این موضوع، ۲ سال گذشته نیز با کاهش بارش در کشور سپری کردیم و این شرایط را به مراتب وخیم‌تر کرده است این یعنی اینکه ما سه سال متوالی در کشور کمبود بارش داریم.

با توجه به مصارف آبی کشور، ضرورت مدیریت یکپارچه منابع آب بدیهی است.»

بحران آب در ایران؛ نیازمند روش های نوآورانه و خلاقانه

پایان پیام

کد خبر : 280076 ساعت خبر : 10:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=280076
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات