آرتور پادشاه افسانه‌ای قرون وسطا

آرتور پادشاه افسانه‌ای قرون وسطا

به گزارش گلونی آرتورشاه افسانه‌ای بریتانیایی است که نقش او را در یک سلسله داستان قرون وسطایی می‌بینیم. برای اولین‌بار آرتور در اثر وقایع‌نویسی به نام ننیوس پدیدار شد. بنا بر گفته ننیوس احتمالا در زمان حمله ساکسون‌ها به بریتانیا شخصی به نام آرتور در کنار شاه بریتانیایی‌ها علیه ساکسون‌ها جنگیده است و این شخصیت بعدها به افسانه‌ها پیوسته و ردپای تاریخی او محو شده است.

داستان دیگری در اثری به نام تاریخ پادشاهان بریتانی بین سال‌های ۱۱۳۵ تا ۱۱۳۸ میلادی نوشته شده است. نویسنده، جفری مونموث، در این اثر ماجرای شاهان بریتانیا را همزمان با ورود رومی‌ها به آن سرزمین و شکل‌گیری اولین‌ تمدن‌ها روایت می‌کند و از سلسله‌ای از پادشاهان می‌گوید که نخستین‌شان فردی است به نام اوتر پاندراگون.

آرتور پادشاه افسانه‌ای قرون وسطا

اوتر پاندراگون با کمک‌های مرلین جادوگر صاحب فرزندی به نام آتور می‌شود و پسرش در ۱۵ سالگی به پادشاهی رسیده و در مقابل رومی‌ها و سایر اقوام اروپایی ایستادگی کرده و به پیروزی‌های چشم‌گیری دست‌ یافته است. تا جایی که توانست تمامی بریتانیا و جزایر شمالی را فتح کند. در طول این نبردها بود که فردی به نام موردرد حکومت و همسر آرتور را غصب کرد و این شاه افسانه‌ای پس از بازگشتش از جنگ بود که موردرد را از بین برد و خود نیز در ستیز با موردرد شدیدا جراحت یافت.

جراحت آتور آنچنان مرگبار بود که یارانش او را به جزیزه آوالون در سرزمین ولز برده تا در آن جا یا تسلیم مرگ شود یا شفا یافته و حکومتش را دوباره در دست بگیرد. چناچه مردم در قرون وسطا آرزو داشتند تا این شاه افسانه‌ای رجعت‌کننده برخیزد و دوباره بر جامعه حکومت کند.

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

مشخصات سلاح قهرمان در اساطیر

کد خبر : 281139 ساعت خبر : 11:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281139
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات