خدمت به خلق خدا در مسجدسلیمان

خدمت به خلق خدا در مسجدسلیمان

به گزارش گلونی امروز خبری به من رسید که برای درست فهمیدنش مجبور شدم آن را چندبار بخوانم. متن خبر مشکل خاصی نداشت اما از هر زاویه‌ای که به ماجرای اتفاق‌افتاده نگاه می‌کردم حال عجیبی داشت.

پارک جنگلی تِمبی در نزدیکی شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد و حدود یک سال پیش تعطیل شده بود. چرا؟ به بهانه فضاسازی، احداث مسیر و ساخت آلاچیق. یعنی ظاهراً قرار بوده به خلق خدا خدمت کنند. احتمالاً مردم هم از این ماجرا خوشحال بودند که به‌زودی قرار است پارک جنگلی خوبی در اختیارشان قرار بگیرد که اتفاقاً فضاهای مناسبی هم دارد. اما این خدمت به خلق خدا یک سال طول کشیده! شما نمی‌دانید که ساخت چندصد متر پیاده‌رو و چهارتا آلاچیق چه کار سخت و طاقت‌فرسایی است! نکته جالب‌تر اینجاست که در این یک سال اگر طبیعت‌گردان می‌خواستند به پارک جنگلی نزدیک شوند، با برخورد سخت و شدید نگهبانان روبه‌رو می‌شدند. نگهبانی از خدمت به خلق خدا کار خیلی مهم و دقیقی است؛ شوخی نیست که!

حالا و بعد از تقریباً یک سال، پارک جنگلی را بازگشایی کرده‌اند. دلیل تعطیلی پارک چه بود؟ فضاسازی و ساخت آلاچیق. دلیل بازگشایی پارک چیست؟ تعطیلی پروژه فضاسازی و ساخت آلاچیق! یعنی بعد از یک سال تلاش برای خدمت به خلق خدا، کار هم به سرانجام نرسید. شاید بگویید این که خیلی عجیب نیست و بارها در کشورمان زمان زیادی صرف شده تا هیچ کاری انجام نشود! اما باید خدمت شما عرض کنم این بار کارهایی انجام شده است که بیا و ببین!

گردشگران محلی که بعد از بازگشایی به پارک جنگلی تمبی رفته‌اند، هنگام گردش و تفریح، آن دیدنی‌های جذاب را دیده‌اند؛ حفاری‌های بسیار عمیق و حرفه‌ای در چند جای پارک جنگلی برای رسیدن به دفینه‌های باستانی. البته ما گناه خادمان مردم را نمی‌شوییم؛ شاید می‌خواستند آلاچیق‌ها را با پیِ محکم و عمیقی بسازند تا پیش خدا و خلق خدا سربلند شوند. قبول باشد!

پایان پیام

نویسنده: روح الله احمدی

امضای کارزار مخالفت با طرح استفاده از اشیای باستانی و گنج ها

کد خبر : 280712 ساعت خبر : 10:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=280712
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات