مدیریت زمان برای حفاظت از محیط زیست

مدیریت زمان برای حفاظت از محیط زیست

به گزارش گلونی مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران، با اشاره به شناسایی ۱۹ ابرچالش و بحران در این استان، از محل دفن زباله در منطقه عمارت در کیلومتر۳۰ جاده هراز به عنوان ابرتهدید و بحران چالشی در استان در راستای حفظ سلامت شهروندان و محیط‌زیست شهرستان اعلام کرد.

این خلاصه خبر بود. یعنی به‌طور خلاصه در مازندران ۱۹ تهدید و بحران شناسایی شده است. امیدواریم این بحران‌ها در حد شناسایی باقی نمانند و برای رفع آنها هم اقدامی شود.

ما بدبین نیستیم اما متأسفانه تجربه این‌طور نشان می‌دهد. نمونه‌اش همین محل دفن زباله آمل!

ظرفیت سایت زباله عمارت آمل حدود ده سال است که پر شده است. یعنی ده سال است که این بحران شناسایی شده است.

یعنی ده سال است که دولت‌ها و مدیران آمده‌اند، وعده داده‌اند، اما در نهایت کاری نکرده‌اند و دوباره حجم زباله‌ها بیشتر شده است.

ده سال شوخی نیست ها! البته سه روز پیش رئیس‌جمهور یک ضرب‌الاجل ۱۵ روزه تعیین کرد تا هرچه زودتر زمین جدیدی برای دفن زباله انتخاب شود، فعالیت سایت زباله عمارت متوقف شود و ایزوله‌سازی این کوه زباله شروع شود. حالا چه شد که کار به ضرب‌الاجل رسید؟

مدیریت زمان برای حفاظت از محیط زیست

چند روز پیش، جلسه «پیگیری ویژه رفع مشکلات تولید» بود و این کوه زباله به عنوان یکی از مشکلات بیان شده است.

چون این سایت زباله در نزدیکی سد هراز است؛ سدی که نصفه و نیمه ساخته شده و اگر تکمیل و آبگیری شود، احتمالاً آب آلوده‌ای تحویل مردم خواهد داد.

چون شیرابه‌های سایت زباله به آب‌های پشت سد نفوذ می‌کنند. یعنی اوضاع زباله‌ها این‌قدر خراب است! باز خدا را شکر ساختن این سد باعث شد کسی به فکر زباله‌ها و شیرابه‌های خطرناک آن بیفتد. پس ساختن سد همیشه هم بد نیست و گاهی می‌تواند سبب خیر شود!

رئیس‌جمهور سه روز پیش گفته است: «تا ۱۵ روز دیگر استاندار مازندران وضعیت جایابی برای مکان جدید دپوی زباله‌ را حل می‌کند. وزارت نیرو هم کارش را برای پاکسازی و ایزوله کردن محل کنونی آغاز کند. چون زمان نداریم.»

خوشحالیم که بعد از ده سال بالاخره به مرحله «زمان نداریم» رسیده‌ایم. یادمان باشد دو هفته دیگر اخبار را مرور کنیم.

اکوسیستم های کربن آبی چیست؟

نویسنده: روح الله احمدی

پایان پیام

کد خبر : 280796 ساعت خبر : 7:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=280796
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات